Σάββατο 31 Αυγούστου 2024

Άρθρο | Το θέμα της γενικής - ειδικής αγωγής στον κλάδο των ΠΕ02
Το θέμα της γενικής - ειδικής αγωγής στον κλάδο των ΠΕ02

Ακολουθεί το άρθρο

Βάσει των στοιχείων προσλήψεων  Α' φάσης προσλήφθηκαν 587 γενικής παιδείας με 885 δηλωθέντα κενά (ποσοστό κάλυψης 66%). Οι διορισμοί που έγιναν και η παράλληλη μετατροπή λειτουργικών κενών σε οργανικά δυσχεραίνει τις πιθανότητες πρόσληψης εκατοντάδων φιλολόγων που δεν είναι στους πίνακες ειδικής αγωγής. Επίσης, αυτός ο αριθμός δινει έδαφος σε υποθέσεις πως υπάρχει η ίδια με την περσινή τάση εξοικονόμησης πόρων από το υπουργείο, καλύπτοντας σταδιακά τα κενά, με μεγάλες καθυστερήσεις, αφήνοντας ακάλυπτα τα  κενά των σχολείων για μεγάλο χρονικό διάστημα ( ή καλύπτοντάς τα παράνομα με εκπαιδευτικούς ειδικής  αγωγής που έχουν προσληφθεί νωρίτερα- πρακτική γνωστή στην εκπαιδευτική κοινότητα).

Απεναντίας, η ειδική αγωγή μακροημερεύει. Με 1860 κενά πλήρους ωραρίου για την ειδική αγωγή υπερπληθώρα θέσεων που δίνουν ευκαιρία σε πολλούς συναδέλφους να δουλέψουν (δικαίως, εφόσον οι ανάγκες είναι πραγματικές και δεν γίνεται κατάχρηση). Προσλήφθηκαν 1067 φιλόλογοι ειδικής αγωγής με χαμηλότερο ποσοστό κάλυψης στην α φάση (57%). Αλλά είναι σαφώς περισσότεροι από τους φιλολόγους γενικής.

Θα ήταν ιδανικό όλες οι ανάγκες να καλύπτονται. Ωστόσο στον κλάδο ΠΕ02 υπάρχει πρόβλημα. Το σύστημα της μεταφοράς μορίων μεταξύ ειδικής και γενικής επιτρέπει στους συναδέλφους της ειδικής αγωγής να προσπερνούν συναδέλφους της γενικής που είναι πιο ψηλά στον πίνακα, να συγκεντρώνουν μόρια νωρίτερα και να έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι φιλολόγων γενικής στο επόμενο άνοιγμα των πινάκων. (Ανάφερε παραδείγματα). Τα επιχειρήματα της ειδικής αγωγής ότι οι δύο πίνακες ωφελούν την γενική αγωγή ευσταθούσαν μόνο στις περσινές προσλήψεις των πρώτων φάσεων Φέτος δουλεύουν απο την α' φάση άτομα που δεν θα είχαν καμία απολύτως ελπίδα να δουλέψουν στη γενική αγωγή με θέσεις γύρω στο 6000 και 8000 ενδεικτικά. Στο επόμενο άνοιγμα των πινάκων γενικής αγωγής αυτά τα άτομα θα μεταφέρουν μόρια και προσπεράσουν φιλολόγους γενικής αγωγής που δεν δούλεψαν ή δούλεψαν σε μεταγενέστερες φάσεις τα τελευταία χρονια. Οι φιλόλογοι ειδικής θα μείνουν στην ειδική τα επόμενα χρόνια ή θα δηλώσουν και τη γενική αγωγή που πλέον θα έχουν πρόσβαση και πιθανότητες πρόσληψης; Η απάντηση είναι μάλλον όχι.

Η εικόνα των πινάκων των  φετινών διορισμών γενικης και ειδικής  αγωγής δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεση των ΠΕ02 ειδικής αγωγής να εξασφαλίσουν διορισμό σε θέση καθηγητή γενικής παιδείας. Σε 106 θέσεις διορισμών στην ειδική αγωγή ο πίνακας κατέβηκε σε εξόχως χαμηλά επίπεδα 843 θέση ενώ παρά πολλοί έκαναν αίτηση στην γενική παιδεία και οι προσπεράσεις ήταν μικρές στον άλλον πίνακα, αξιοποιώντας το σύστημα της μεταφοράς μορίων που τελικά μόνο αυτούς ευνοεί.

Η συνεχής υποτίμηση της γενικής παιδείας θέτει το μέλλον εκατοντάδων φιλολόγων γενικής παιδείας, καταρτισμένων και με εργασιακή εμπειρία ετών, σε αβεβαιότητα.

Δεν υπάρχει άλλη λύση πέρα από τη σύσσωμη αντίδραση των φιλολόγων  γενικής παιδείας που είτε δεν είχαν τα χρήματα είτε τη θέληση να δουλέψουν στην ειδική αγωγή, τομέα που απαιτεί αγάπη και κόπους για να γίνει σωστή δουλειά, όχι ωφελιμιστικά κίνητρα και χρησιμοθηρικούς σκοπούς. Θαυμάζουμε και επαινούμε του λειτουργούς της ειδικής αγωγής που επιλέγουν να μείνουν στην ειδική αγωγή. Δεν οφείλουμε να συντηρούμε ωστόσο το άδικο σύστημα της μεταφοράς μορίων που στον κλάδο των φιλολόγων δεν μπορεί να εφαρμοστεί δίκαια. Ας μην κριθεί ως  διχαστικός όποιος θέλει να αναδείξει μια αδικία, κατά την προσφιλή τακτική όσων ευνοεί το σύστημα, ας υπάρχει η δέουσα ενσυναίσθηση, κατανόηση του προβλήματος και ας συζητηθεί ανοιχτά και χωρίς περιστροφές αυτό το ζήτημα. Εν τέλει διχαστικός είναι αυτός που αδικεί συναδέλφους του και συντηρεί συστήματα για να δουλεύει πιο άνετα εις βάρος άλλων.  Οι φιλόλογοι ειδικής αγωγής σε υψηλές θέσεις μπορούν να δουλέψουν ή σαν αναπληρωτές στον τόπο τους κάθε χρόνο ή να πιέσουν μαζί με τους φιλολόγους γενικής για ίδρυση περισσότερων οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή. Ας συνταχθούν επιστολές από ομάδες και συλλόγους. Ας συγκεντρωθούν υπογραφές. Απαιτείται άμεση αντίδραση καθώς υπονομεύεται έμμεσα το εργασιακό δικαίωμα εκατοντάδων φιλολόγων γενικής αγωγής στην εργασία, απλώς επειδή έχουν έναν τίτλο ειδικής αγωγής. Αντίδραση τώρα πριν να είναι αργά!

Προβληματισμένος/η εκπαιδευτικός

Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι νεοδιόριστοι για την προσωρινή και τελική τοποθέτηση, τη μονιμοποίηση και τη μετάθεση 
https://e-wall.net/67367/arthro-to-thema-tis-genikis-eidikis-agogis-ston-klado-ton-pe02/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου