Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

Παράνομες Απειλές Απολύσεων σε Ιδιωτικό Σχολείο Δυτικών Προαστίων κατά τη Μεταβίβαση Άδειας
Σοβαρές παρανομίες και απειλές απολύσεων αναφέρονται σε ιδιωτικό σχολείο των δυτικών προαστίων, όπου ο ιδιοκτήτης επιχειρεί να μεταβιβάσει την άδεια του σχολείου σε νέα εταιρεία, παρακάμπτοντας φορολογικά και ασφαλιστικά ζητήματα. Οι εκπαιδευτικοί δέχονται πιέσεις να υπογράψουν έγγραφα παραίτησης και απολύσεων χωρίς αποζημίωση, κάτι που είναι παράνομο στη διαδικασία μεταβίβασης άδειας. Η ΟΙΕΛΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να μην υπογράψουν τίποτα χωρίς νομική συμβουλή και θα ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας.

Νέος Διαδραστικός Χάρτης για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Π.Ε. και Δ.Ε. σε Όλη την Ελλάδα

ΟΙΕΛΕ / Προσοχή: Σχολείο στα δυτικά προάστια που βρίσκεται σε διαδικασία “μεταβίβασης” άδειας, απειλεί παρανόμως με απολύσεις!

Πριν λίγες ημέρες αναφερθήκαμε αναλυτικά στο τι προβλέπει η νομοθεσία για την περίπτωση μεταβίβασης άδειας ενός ιδιωτικού σχολείου. Σε μια τέτοια περίπτωση, δεν επιτρέπεται καμιά αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, άρα απαγορεύονται οι απολύσεις!

Πληροφορούμαστε από αγανακτισμένους συναδέλφους που υπηρετούν σε ιδιωτικό σχολείο σε προάστιο της Δυτικής Αθήνας ότι η ιδιοκτησία του σχολείου “μεταβιβάζει” την άδειά του (!) σε νέα εταιρεία στην οποία μετέχουν αμέσως ή εμμέσως οι ίδιοι ιδιοκτήτες! Με βάση τις πληροφορίες που έχουν φτάσει στην Ομοσπονδία μας, ο ιδιοκτήτης αντιμετωπίζει ζήτημα φορολογικής-ασφαλιστικής ενημερότητας και επιχειρεί μέσω της “μεταβίβασης” να …μηδενίσει το κοντέρ. Πέραν της αμφισβητούμενης νομιμότητας της όλης διαδικασίας, ασκούνται έντονες πιέσεις στους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν κάποια έγγραφα που θα πρέπει να τεθούν σε γνώση των αρμόδιων αρχών για έλεγχο νομιμότητας. Πιο συγκεκριμένα, οι συνάδελφοι μας ενημέρωσαν πως ο ιδιοκτήτης τους κάλεσε να παραιτηθούν …οικειοθελώς (!), ενώ στη συνέχεια απειλούσε με απολύσεις (που δεν επιτρέπεται να γίνουν στη διαδικασία μεταβίβασης). Η τελευταία εξέλιξη που μας αναφέρθηκε είναι ότι ο ιδιοκτήτης κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν ένα περίεργο έγγραφο “απόλυσης χωρίς αποζημίωση” (!) που κατά πάσα πιθανότητα είναι έγγραφο οικειοθελούς αποχώρησης (παραίτησης).

Δυστυχώς, στην προσπάθειά του αυτή (τουλάχιστον όπως μας ενημερώνουν οι συνάδελφοι) ο ιδιοκτήτης έχει σύμμαχο υπαλλήλους των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίοι όταν ενημερώνονται από εκπαιδευτικούς που θέλουν για ευνόητους λόγους να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, απαιτούν επώνυμη καταγγελία (!), γεγονός που απαγορεύεται ρητά από το νομοθετικό πλαίσιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάλληλος της Διεύθυνσης, όταν του αναφέρθηκε παραβίαση του ωρολόγιου προγράμματος από τη Διεύθυνση του σχολείου (κάποια μαθήματα δεν διδάσκονται καθόλου στην Γ’ Λυκείου, ώστε να διδαχθούν εν είδει φροντιστηρίου μόνο τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα), απάντησε κυνικά: “Δεν με ενδιαφέρει να κοιτάνε τον τοίχο οι εκπαιδευτικοί, αρκεί να έχουν διοριστήριο”. Μάλλον θα πρέπει να εξηγηθεί στον υπάλληλο ότι τέτοιες πρακτικές, πέραν του ότι είναι προδήλως παράνομες, καταστρατηγούν την ισονομία ανάμεσα σε τέτοια σχολεία και σε σχολεία που λειτουργούν νόμιμα. 

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ:

Όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας, δεν είναι δυνατή η απόλυση κατά τη διάρκεια μεταβίβασης άδειας και δεν πρέπει να παραιτηθούμε, διότι έτσι χάνουμε τη μοριοδότησή μας για τον πίνακα του ΑΣΕΠ.

Επομένως, δεν υπογράφουμε απολύτως τίποτα, εάν πρώτα δεν ελεγχθεί από δικηγόρο/εργατολόγο/την ΟΙΕΛΕ.

Επιπλέον, όσοι συνάδελφοι έχουν ήδη υπογράψει, να απαιτήσουν την καταστροφή των εγγράφων και την άρση της υπογραφής τους, καθώς είναι φανερό ότι ο ιδιοκτήτης τους έχει παραπλανήσει.

Την Δευτέρα η ΟΙΕΛΕ θα ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας να ελέγξει την μεταβίβαση άδειας του συγκεκριμένου σχολείου και όλα τα έγγραφα που υποχρεώνονται με απειλές να υπογράψουν οι εκπαιδευτικοί. Θα ενημερώσει, επίσης, τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ζητώντας τον έλεγχο των υπαλλήλων που λειτουργούν (πάντοτε σύμφωνα με καταγγελίες) ως “σωματοφύλακες” του ιδιοκτήτη.
https://e-wall.net/?p=67382

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου