Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

Ο παράλογος αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και οι αδικίες που δημιουργεί
Ο αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή διαχωρίζει τις προσλήψεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη, γεγονός που οδηγεί σε αδικίες για τους εκπαιδευτικούς. Παραδείγματα δείχνουν ότι αυτός ο διαχωρισμός στερεί τη δυνατότητα επιλογής σε θέσεις με κριτήριο τα μόρια, δημιουργώντας αθέμιτο πλεονέκτημα για όσους τοποθετούνται σε δυσπρόσιτες περιοχές. Ένα αίτημα για αλλαγή του αλγόριθμου είναι επιτακτικό, προκειμένου να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη στη διαδικασία προσλήψεων.

Ο παράλογος αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και οι αδικίες που δημιουργεί

Ως γνωστόν ο αλγόριθμος των προσλήψεων αναπλητωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή σε μια περιοχή διαχωρίζει τις προσλήψεις σε 2 βασικούς τύπους: α) σε προσλήψεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Τμήματα Ένταξης και β) σε προσλήψεις σε Παράλληλη Στήριξη. Αυτός ο διαχωρισμός δημιουργεί το πρόβλημα ότι οι προσληφθέντες σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Τμήματα Ένταξης μπορούν να επιλέξουν για τοποθέτηση/διάθεση μόνο κενά σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμήματα Ένταξης και οι προσληφθέντες σε Παράλληλη Στήριξη μόνο κενά Παράλληλης Στήριξης. Πρόκειται για ένα προβληματικό σημείο που αδικεί όσους προσλαμβάνονται σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμήματα Ένταξης, γιατί σύμφωνα με την ΥΑ 104627/ΓΔ5/07-08-2020 (ΦΕΚ 3344/Β/10-08-2020), κατά τη ροή των προσλήψεων σε μια ειδικότητα σε μια περιοχή προηγείται η κάλυψη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμημάτων Ένταξης και έπονται οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης. Στα παρακάτω παραδείγματα φαίνεται η αδικία που δημιουργείται:

Παράδειγμα 1:

Έστω ότι στη Β΄ Κυκλάδων προσλαμβάνονται δύο φυσικοί: ένας για Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης και ένας για Παράλληλη Στήριξη. Το κενό Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήματος Ένταξης είναι στη Σαντορίνη (μη δυσπρόσιτη), ενώ το κενό της Παράλληλης Στήριξης στην Ίο (δυσπρόσιτη). Όμως λόγω του διαχωρισμού που προαναφέρθηκε ο φυσικός με τα υψηλότερα μόρια μπορεί να επιλέξει μόνο το κενό σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης στη Σαντορίνη. Έτσι για Παράλληλη Στήριξη στην Ίο θα πάει ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια. Και επειδή η προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία διπλομοριοδοτείται, ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια, που πήγε στην Ίο, πολύ πιθανό, να προσπεράσει σε επόμενο πίνακα ΑΣΕΠ το φυσικό με τα υψηλότερα μόρια, που πήγε στη Σαντορίνη.

Παράδειγμα 2:

Έστω ότι στην Μεσσηνία προσλαμβάνονται δύο φυσικοί που διαμένουν μόνιμα στην Καλαμάτα: Ένας για Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης και ένας για Παράλληλη Στήριξη. Το κενό Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήματος Ένταξης είναι στη Μεσσήνη, ενώ το κενό της Παράλληλης Στήριξης στην Καλαμάτα (απόσταση Καλαμάτα-Μεσσήνη: 233 χλμ.). Όμως λόγω του διαχωρισμού που προαναφέρθηκε, ο φυσικός με τα υψηλότερα μόρια μπορεί να επιλέξει μόνο το κενό σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης στη Μεσσήνη. Έτσι για Παράλληλη Στήριξη στην Καλαμάτα θα πάει ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια.

Αν ο αλγόριθμος των προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή δεν έκανε τον εν λόγω διαχωρισμό, οι φυσικοί των παραπάνω παραδειγμάτων θα είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν από όλη τη γκάμα των κενών τις προτιμήσεις τους και έτσι δε θα δημιουργόταν καμία αδικία! Ο συγκεκριμένος διαχωρισμός δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, παρά μόνο αδικίες μπορεί να δημιουργήσει. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να άρει το διαχωρισμό από τις προσλήψεις της επόμενης σχολικής χρονιάς!

Δημήτριος Νικολόπουλος
https://e-wall.net/69864/o-paralogos-algorithmos-proslipseon-anapliroton-ekpaideftikon-stin-eidiki-agogi-kai-oi-adikies-pou-dimiourgei/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου