Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

Η Αύξηση των Προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή: Τάσεις και Προοπτικές
Η Σημασία της Ειδικής Αγωγής και οι Επιπτώσεις της στις Προσλήψεις και την Εκπαίδευση

Η Ειδική Αγωγή συνεχίζει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες για διορισμούς, προσλήψεις και προϋπηρεσία. Παράλληλα, η απόκτηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Ειδική Αγωγή αποτελεί μία από τις πιο επωφελείς επενδύσεις για τους εκπαιδευτικούς, καθώς παρέχει πολλαπλά πλεονεκτήματα:

- Ένταξη στον Πίνακα Β' της Ειδικής Αγωγής: Η απόκτηση μεταπτυχιακού επιτρέπει την ένταξη των εκπαιδευτικών στον κύριο πίνακα της Ειδικής Αγωγής, προσφέροντάς τους προτεραιότητα στις προσλήψεις.

- Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η απόκτηση επάρκειας παρέχει πλεονέκτημα στις κατατάξεις των πινάκων, προηγώντας όσων δεν διαθέτουν την αντίστοιχη κατάρτιση.

- Προσαύξηση Μορίων: Το μεταπτυχιακό δίνει 20 μόρια στον πίνακα κατάταξης του ΑΣΕΠ, γεγονός που ενισχύει τις πιθανότητες διορισμού.

- Μισθολογική Εξέλιξη: Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό στη Ειδική Αγωγή απολαμβάνουν δύο επιπλέον μισθολογικά κλιμάκια (ΜΚ).

Πέρα από τα μεταπτυχιακά, ακόμη και η παρακολούθηση σεμιναρίων Ειδικής Αγωγής διάρκειας τουλάχιστον 400 ωρών μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επωφελής. Τα σεμινάρια αυτά εξασφαλίζουν:

- Ένταξη στον Επικουρικό Πίνακα Ειδικής Αγωγής: Προσφέροντας τη δυνατότητα προσωρινών προσλήψεων ως αναπληρωτές.

- Προσαύξηση Μορίων στον Πίνακα ΑΣΕΠ: Τα σεμινάρια παρέχουν 2 μόρια, βελτιώνοντας τις πιθανότητες προσλήψεων.

Διαδικασία τοποθέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι νεοδιόριστοι για την προσωρινή και τελική τοποθέτηση, τη μονιμοποίηση και τη μετάθεση 

Στατιστικά Δεδομένα για τις Προσλήψεις

Η Α' φάση των προσλήψεων ανέδειξε την ιδιαίτερη σημασία των πινάκων της Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 4689 προσλήψεις από τον Επικουρικό Πίνακα, εκ των οποίων 679 αφορούσαν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Αναλυτικά, οι προσλήψεις στην Δευτεροβάθμια έγιναν στις εξής ειδικότητες: ΠΕ01, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ08, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΤΕ16, ΠΕ82, ΠΕ84, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ91.

Από τον Πίνακα Α' (Γενικής Εκπαίδευσης), προέκυψαν 1840 προσλήψεις, κυρίως από εκπαιδευτικούς που επέλεξαν το κατάλληλο πεδίο στην αίτησή τους. Ο μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων αφορά την ειδικότητα ΠΕ70, με 1795 προσλήψεις.

Αναλυτικά:

1 πρόσληψη ΠΕ01

314 προσλήψεις ΠΕ03

46 προσλήψεις ΠΕ04.01

66 προσλήψεις ΠΕ04.02

48 προσλήψεις ΠΕ04.04

11 προσλήψεις ΠΕ04.05

29 προσλήψεις ΠΕ08 στην Δευτεροβάθμια

33 προσλήψεις ΠΕ08 στην Πρωτοβάθμια

2 προσλήψεις ΠΕ78

21 προσλήψεις ΠΕ79.01 στην Δευτεροβάθμια

21 προσλήψεις ΠΕ79.01 στην Πρωτοβάθμια

1 πρόσληψη ΤΕ16 στην Δευτεροβάθμια

1 πρόσληψη ΤΕ16 στην Πρωτοβάθμια

5 προσλήψεις ΠΕ82

1 πρόσληψη ΠΕ84

12 προσλήψεις ΠΕ86 στην Δευτεροβάθμια

14 προσλήψεις ΠΕ86 στην Πρωτοβάθμια

5 προσλήψεις ΠΕ87.03

1 πρόσληψη ΠΕ87.05

1 πρόσληψη ΠΕ87.06

1 πρόσληψη ΠΕ87.08

28 προσλήψεις ΠΕ88.01

27 προσλήψεις ΠΕ88.02

2 προσλήψεις ΠΕ88.03

25 προσλήψεις ΠΕ88.04

6 προσλήψεις ΠΕ88.05

12 προσλήψεις ΠΕ89.01

12 προσλήψεις ΠΕ89.02

2 προσλήψεις ΠΕ91.01 στην Δευτεροβάθμια

21 προσλήψεις ΠΕ91.01 στην Πρωτοβάθμια

1 πρόσληψη ΠΕ91.02 στην Πρωτοβάθμια

682 προσλήψεις ΠΕ60

3237 προσλήψεις ΠΕ70

1840=1832+8 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ Α (πίνακας Γενικής Εκπαίδευσης) από εκπαιδευτικούς που επέλεξαν το κατάλληλο πεδίο στην αίτηση Γενικής Εκπαίδευσης. Αναλυτικά:

Αναλυτικά:

2 προσλήψεις ΠΕ04.04

19 προσλήψεις ΠΕ08 στην Δευτεροβάθμια

8 προσλήψεις ΠΕ08 στην Πρωτοβάθμια

2 προσλήψεις ΠΕ82

1 πρόσληψη ΠΕ83

1 πρόσληψη ΠΕ87.01

9 προσλήψεις ΠΕ89.01

2 προσλήψεις ΠΕ89.02

1795 προσλήψεις ΠΕ70.

Προβληματισμοί και Προκλήσεις

Παρά την αυξημένη ζήτηση για εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή, παρατηρείται μια ανησυχητική τάση συγχώνευσης τμημάτων και δημιουργίας πολυπληθών τάξεων. Την ίδια ώρα, μειώνεται ο αριθμός των καθηγητών βασικών ειδικοτήτων, ενώ οι ανάγκες για παράλληλη στήριξη αυξάνονται ραγδαία. Η κατάσταση αυτή εγείρει ερωτήματα για το αν αυτή η τάση αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο λόγω ευρωπαϊκών κονδυλίων ή αν προδιαγράφεται μια μακροπρόθεσμη στρατηγική.

Εν κατακλείδι, η Ειδική Αγωγή αποτελεί έναν τομέα με τεράστιες ευκαιρίες για τους εκπαιδευτικούς, αλλά η βιωσιμότητα και η ομαλή λειτουργία του θεσμού απαιτούν προσεκτική διαχείριση και επαρκή στελέχωση.
https://e-wall.net/?p=67439

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου