Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024



Αθλητικό Υλικό στα Σχολεία: Ανάγκη ή Πολυτέλεια;
Αθλητικό υλικό στα σχολεία, προαπαιτούμενο για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή είδος πολυτελείας;


Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΠΕΝΑΦΑ


Σήμερα ολοκληρώνονται οι αναλήψεις υπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών της λεγόμενης «Β φάσης πρόσληψης», προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που παραμένουν ακόμα στα δημόσια σχολεία της χώρας. Και σε αυτή τη φάση, λοιπόν, μετά λύπης μας διαπιστώνουμε ότι δεν καλύφθηκαν όλα τα καταχωρημένα κενά του πληροφοριακού συστήματος “my school”. Ειδικά στον κλάδο των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής καλύφθηκαν τα 537 από τα 643 κενά. Η απουσία των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής από τα σχολεία, εκτός από τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στους μαθητές, δημιουργεί επιπλέον… «φθορές και απώλειες» στο υφιστάμενο αθλητικό με την ευρεία έννοια του όρου υλικό των σχολείων! Αυτό που συμβαίνει συνήθως σ’ αυτές τις περιπτώσεις, είναι η εγκατάλειψη των αθλητικών υποδομών στη φθορά του χρόνου, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιείται το αναλώσιμο αθλητικό υλικό (μπάλες, σχοινάκια, κωνάκια, διχτάκια κλπ) από εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, χωρίς όμως να δείχνουν την απαιτούμενη φροντίδα ως προς τη φθορά και τη φύλαξη του υλικού.

Το αποτέλεσμα είναι, εφόσον τελικά είναι τυχερό το σχολείο και καλυφθεί το κενό του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός που συνήθως τοποθετείται σε 2 σχολεία, να πρέπει μέσα σε ελάχιστο χρόνο να συλλέξει τα Ατομικά Δελτία Υγείας Μαθητή για Α’ Δημοτικού, Δ’ Δημοτικού, Α’ Γυμνασίου, Α’ Λυκείου (έως 30/9 κάθε έτους το αργότερο, σύμφωνα με τον Νόμο) και φυσικά να αναζητήσει το υφιστάμενο αθλητικό υλικό και να αιτηθεί νέο, τουλάχιστον ως προς τα βασικά αναλώσιμα αθλητικά υλικά. Σ’ αυτό το σημείο, αρχίζει ένα «παζάρι» με τον εκάστοτε Διευθυντή σχολικής μονάδας, που ενημερώνει ότι δεν έχει λεφτά για να ικανοποιήσει τα αιτήματα του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, γιατί με τα λιγοστά χρήματα που διαθέτει δεν μπορεί να καλύψει κι αυτές τις ανάγκες, οπότε παραπέμπει την αγορά υλικών στους επόμενους μήνες.

Σ’ αυτή την περίπτωση, ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής είναι αναγκασμένος είτε να χρησιμοποιήσει την εφευρετικότητά του και να αξιοποιήσει το οτιδήποτε μπορεί στο σχολείο, είτε να χρησιμοποιήσει το ατομικό υλικό που ενδεχομένως διαθέτει. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στην προμήθεια κάπως ακριβού, αλλά αναγκαίου υλικού, όπως τα προστατευτικά για τις μπασκέτες κλπ. γιατί προφανώς δεν είναι στις προτεραιότητες των Δήμων και του Υ.Π.Α.Ι.Θ.Α., αναφερόμαστε σε στοιχειώδη αναλώσιμα υλικά.

Πολλές φορές, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας παραπέμπει τον Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων (αν υπάρχει), προκειμένου να αιτηθεί το αθλητικό υλικό και αναλόγως των διαθέσιμων πόρων του Συλλόγου, ικανοποιείται ένα μέρος των ζητούμενων υλικών. Εναλλακτικά, ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής επισκέπτεται τα αθλητικά σωματεία της περιοχής του σχολείου, προκειμένου να παρακαλέσει για τη δωρεά αθλητικού υλικού…

Αυτό που ισχύει σήμερα, σύμφωνα με το τελευταίο ΦΕΚ Β’ 5515/03-10-2024, είναι ότι σε Δήμους με περισσότερα από 100 σχολεία εξακολουθούν και λειτουργούν οι σχολικές επιτροπές για αναλώσιμα υλικά, ενώ σε μικρότερα σχολεία, ο Διευθυντής διαχειρίζεται 500€ ή 1.000€, αναλόγως του εάν στο σχολείο που διευθύνει οι τάξεις είναι περισσότερες ή λιγότερες από 11. Επομένως τα χρήματα για την προμήθεια αθλητικού υλικού έχουν χορηγηθεί, είτε στις σχολικές επιτροπές, είτε στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων. Στην πράξη όμως, από τις έως τώρα καταγγελίες αναπληρωτών συναδέλφων, η ενημέρωση που έχουμε, είναι ότι η αγορά αθλητικού υλικού γίνεται με ασφυκτικά συγκεκριμένα οικονομικά όρια πχ «αγόρασε ότι χρειάζεσαι μέχρι 50€ ή 100€» στην καλύτερη των περιπτώσεων. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν φθαρμένο και συχνά ακατάλληλο υλικό, ενώ έμμεσα λαμβάνουν το μήνυμα ότι δεν αξίζουν την προσοχή και τη φροντίδα του σχολείου τους. Είναι σε όλους κατανοητό ότι το νέο, καθαρό και πλήρως λειτουργικό αθλητικό υλικό προϊδεάζει ευχάριστα στην ενεργό συμμετοχή του μαθητή στη διδασκαλία του μαθήματος, ενώ αντίθετα, το φθαρμένο υλικό αποθαρρύνει από την περαιτέρω ενασχόληση με πρόφαση ότι θα λερωθεί ή ότι δεν αξίζει καν να ασχοληθεί με κάτι τόσο απαξιωμένο. Σημαντικό πρόβλημα υπάρχει επίσης, όσον αφορά στις παραδοσιακές φορεσιές που υπάρχουν στα σχολεία για τη διεξαγωγή των παρελάσεων, αλλά και για τις σχολικές γιορτές ή τις σχολικές «επιδείξεις». Στην περίπτωση που υπάρχουν, θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση και να δίνεται σχετική ενημέρωση προς τον νεοτοποθετημένο συνάδελφο αναπληρωτή ή μόνιμο. Αν δεν υπάρχουν, απαιτούνται επιπλέον ποσά για την αγορά τους μέσω της προαναφερθείσας διαδικασίας και ακολουθεί και εδώ η γνωστή διαπραγμάτευση-«παζάρι» με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Ως γνωστόν, για την αναπαραγωγή μουσικών έργων (και παραδοσιακών) απαιτείται άδεια χρήσης μουσικής που διασφαλίζει τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών. Προφανώς και είναι σχεδόν αδύνατον να τηρηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία από τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής. Ένα ακόμα υπηρεσιακό καθήκον που ανατίθεται από το Σύλλογο Διδασκόντων στους αναπληρωτές Καθηγητές Φυσικής Αγωγής είναι το σχολικό φαρμακείο. Και εδώ συνήθως εμφανίζονται πολλά προβλήματα σε σχέση με το αναγκαίο φαρμακευτικό υλικό πρώτων βοηθειών που πρέπει να βρίσκεται στα σχολεία, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 2652/2013. Εννοείται πως η ύπαρξη σχολικού νοσηλευτή στα σχολεία, που θα μπορούσε να διευκολύνει τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής, είναι σπάνια. Πολλές φορές, όχι μόνο λείπουν υλικά πρώτης ανάγκης, αλλά και όσα υπάρχουν έχουν λήξει, οπότε πάλι θα πρέπει ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός να διαπραγματευτεί με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας για το πόσα χρήματα επιτρέπεται να διαθέσει για την προμήθεια του αναγκαίου φαρμακευτικού υλικού!

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 26-2-1986 Ι4/174, προβλέπεται η καταγραφή του αθλητικού υλικού στα βιβλία υλικών των σχολείων και είναι υποχρεωτική η καταγραφή στο γενικό φάκελο αρχειοθέτησης Φ 4. Εξοπλισμός και ειδικότερα στο φάκελο Φ 4.3 Αθλητικό υλικό. Αυτό που γίνεται στην πράξη όμως, εκτός από τα προφανή (μπασκέτες, στύλοι βόλεϊ κλπ), είναι οι αναπληρωτές συνάδελφοι στο σχολείο που τοποθετούνται, είτε να ρωτάνε παλαιότερους συναδέλφους, είτε να αναζητούν πίσω από κλιμακοστάσια, λεβητοστάσια και αποθήκες… στρώματα γυμναστικής, ιατρικές μπάλες, φιλέ βόλεϊ, σκαλίτσες κλπ, αθλητικό υλικό δηλαδή παρατημένο στη μοίρα του, που αν απλά θέλει καθάρισμα και είναι σε καλή κατάσταση, θα αξιοποιηθεί εκ μέρους τους στη διδασκαλία. Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερόμενα, ο νεοπροσληφθείς αναπληρωτής εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής ή ο νεοτοποθετηθείς μόνιμος εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής στο σχολείο, θα έχει να αντιμετωπίσει όλες αυτές τις δυσκολίες στην αναζήτηση και προμήθεια του απαιτούμενου για τη διδασκαλία του μαθήματός του αθλητικό υλικό με την ευρεία έννοια του όρου όπως προαναφέραμε. Δεν επαιτούμε, απαιτούμε τον επανασχεδιασμό στη χορήγηση αναλώσιμου αθλητικού υλικού στα σχολεία και τη γενναία χορήγηση χρηματικών κονδυλίων, ικανών για την επαρκή συντήρηση και αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών των σχολείων! Καλή η επένδυση σε διαδραστικούς πίνακες, παρόλο που έχουν ημερομηνία λήξης… αλλά οι μαθητές μας χρειάζονται και σχολικές αθλητικές υποδομές! Ακούει το Υ.Π.Α.Ι.Θ και Αθλητισμού;..

Με τιμή, Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Οδηγός για τον νέο Αναπληρωτή και Νεοδιόριστο Εκπαιδευτικό https://e-wall.net/?p=71196

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου