Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024



Η Εμπορευματοποίηση της Εκπαίδευσης: Το Μεγάλο Γλέντι με τις Σημειώσεις των Εκπαιδευτών στις ΣΑΕΚ
Το Μεγάλο Γλέντι με τις Σημειώσεις των Εκπαιδευτών στις Ιδιωτικές ΣΑΕΚ


Στην εποχή μας, οι ιδιωτικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) και άλλες εκπαιδευτικές επιχειρήσεις έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα για τη συγκέντρωση εκπαιδευτικού υλικού, προκειμένου να εμπλουτίσουν τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης που προσφέρουν στους πελάτες τους – δηλαδή τους μαθητές. Ωστόσο, αυτοί οι μαθητές έχουν συνήθως ελάχιστη φυσική παρουσία, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις εμφανίζονται μία φορά κατά την εγγραφή τους και άλλη μία κατά την αποφοίτησή τους – πολλές φορές ούτε καν τότε.


Το Εμπόριο της Εκπαίδευσης


Με τη στήριξη των εκάστοτε κυβερνήσεων, η ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει γίνει ένα κερδοφόρο εμπόρευμα. Αν έχεις χρήματα, μπορείς ουσιαστικά να "αγοράσεις" την εκπαίδευσή σου. Οι απουσίες, το διάβασμα, οι εργασίες και οι εξετάσεις έχουν μετατραπεί σε ένα οικονομικό προϊόν. Το αποκορύφωμα αυτού του φαινομένου είναι η παροχή "πτυχίων" και "πιστοποιήσεων", τα οποία δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα τις γνώσεις ή τις δεξιότητες του κατόχου τους. Οδηγίες για τους υποψήφιους στις Εξετάσεις Πιστοποίησης αποφοίτων ΙΕΚ!


Ο Ρόλος των Εκπαιδευτών και η Τηλεκπαίδευση


Με την εισαγωγή της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, η ανάγκη για φυσική παρουσία εκπαιδευτών έχει μειωθεί δραστικά. Οι μαθητές παρακολουθούν μαγνητοσκοπημένα μαθήματα και μελετούν ψηφιακό υλικό, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτές να θεωρούνται πλέον περιττοί από πολλές ιδιωτικές ΣΑΕΚ. Αυτή η εξέλιξη δεν περιορίζεται μόνο στον ιδιωτικό τομέα, αλλά φαίνεται να κερδίζει έδαφος και στις δημόσιες ΣΑΕΚ, όπου οι αποφάσεις λαμβάνονται συχνά με βάση πολιτικές και οικονομικές σκοπιμότητες.


Η Εκμετάλλευση του Εκπαιδευτικού Υλικού


Πολλοί εκπαιδευτές, έχοντας συνεργαστεί με ιδιωτικές ΣΑΕΚ, αφήνουν πίσω τους το εκπαιδευτικό υλικό που έχουν δημιουργήσει – σημειώσεις, διαφάνειες, ασκήσεις. Το υλικό αυτό συνεχίζει να χρησιμοποιείται από τις σχολές, συχνά χωρίς τη συγκατάθεσή τους, συμβάλλοντας στην οικονομική τους κερδοφορία. Αυτές οι σημειώσεις μετατρέπονται σε "προϊόντα" που προσφέρονται στους μαθητές μέσω των πλατφορμών τηλεκπαίδευσης, ενισχύοντας τα κέρδη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών επιχειρήσεων.

Η κατάσταση αυτή είναι ακόμη πιο προβληματική όταν το υλικό αυτό φτάνει και στις δημόσιες ΣΑΕΚ, μέσω εκπαιδευτών που δραστηριοποιούνται και στους δύο τομείς. Αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης δημιουργεί ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού περιεχομένου. Καθορισμός καθηκόντων, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού των Ι.Ε.Κ. Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού.


Προτάσεις για τους Εκπαιδευτές


Σε αυτό το πλαίσιο, είναι κρίσιμο για τους εκπαιδευτές και τις εκπαιδεύτριες να λάβουν μέτρα για την προστασία του έργου τους. Προτείνεται να αναρτούν στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης μόνο το απολύτως απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό – αποσπάσματα από βιβλία, άρθρα, και μελέτες. Όσο για τις δικές τους σημειώσεις, είναι προτιμότερο να τις μοιράζονται απευθείας με τους καταρτιζόμενους, χωρίς τη μεσολάβηση των πλατφορμών. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ

Η γνώση αποκτά αξία όταν μοιράζεται εκεί που πραγματικά αξίζει. Είναι στο χέρι των εκπαιδευτών να προστατεύσουν τη δουλειά τους και να τη μοιραστούν με αυτούς που θα την εκτιμήσουν και θα την αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο.

Εκπαιδευτές Μητρώου Επαγγελματικής Κατάρτισης ΣΑΕΚ και ΕΣΚ https://e-wall.net/?p=71640

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου