Τετάρτη 10 Ιουλίου 2024

Ανάλυση Διορισμών Εκπαιδευτικών από τον Πατρέα: Λογιστικά Ζητήματα, Αδικίες και "Κανιβαλισμός"
Παρατηρήσεις του Πατρέα για τις Διορισμούς Εκπαιδευτικών: Ιστορική Αναδρομή και Τρέχουσες Εξελίξεις

Ο Πατρέας, γνωστός εκπαιδευτικός αναλυτής, έθιξε σημαντικά θέματα σχετικά με τις διορισμούς στην εκπαίδευση στο φόρουμ pde. Παρακάτω, παραθέτω μερικά βασικά σημεία των παρατηρήσεών του:

- Ιστορική Αναδρομή Διορισμών:

- Η σύσταση και αύξηση των θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έγινε με Προεδρικά Διατάγματα μέχρι το 2000 και με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (Κ.Υ.Α.) μετά το 2000.

- Το πρώτο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα ήταν το Π.Δ. 322/1987.

- Οι πρώτες οργανικές θέσεις Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συστάθηκαν με το Π.Δ. 239/1992.

- Η πρώτη σχετική Υπουργική Απόφαση ήταν η Δ4/360/29-08-2000, που αύξησε τις θέσεις Πληροφορικής κατά 2369.

Παρατηρήσεις:

- Οι τελευταίες διορισμοί πριν τα μνημόνια έγιναν με την Κ.Υ.Α. 98521/Δ4/18-08-2009, η οποία δεν περιλάμβανε ΠΕ02.

- Σύμφωνα με τον Πατρέα, οι οργανικές θέσεις δεν χάνονται και όλοι οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί έχουν οργανική θέση.

- Παρατηρήσεις για Κλάδους Εκπαιδευτικών:

- Υπάρχει αδικία για τους ΠΕ79.01 στη Γενική Εκπαίδευση και για τους ΠΕ60.

- Οι ΠΕ79.01 έχουν οργανικές θέσεις που δεν εμφανίζονται στην εγκύκλιο των μετατάξεων.

- Οι ΠΕ60 δεν έχουν τυπικά οργανικές θέσεις αλλά ουσιαστικά υφίστανται.

- Ο αριθμός των διορισμών στην Πρωτοβάθμια Ειδική Εκπαίδευση και στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ-ΕΒΠ) είναι κλειδωμένος.

- Για να αυξηθούν οι διορισμοί σε κάποιες ειδικότητες, πρέπει να μειωθούν σε άλλες.

Πρωτοβάθμια Γενική

Πρωτοβάθμια Ειδική

ΕΕΠ-ΕΒΠ

βγαίνει 4.451

Τυχαίο; Προφανώς όχι.

Ακολουθούν οι απαντήσεις σε ερωτήματα εκπαιδευτικών από τον Πατρέα

Λίγο ιστορία της Εκπαίδευσης:

Η σύσταση/αύξηση θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γινόταν μετά το Νόμο 1566/1985 και μέχρι το 2000 με Προεδρικά Διατάγματα (κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 6 του άρθρου 14 του Νόμου 1566/1985) και από το 2000 και μετά με Κ.Υ.Α. Παιδείας και Οικονομικών (κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του Νόμου 2817/2000).

Το πρώτο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα ήταν το Π.Δ. 322/1987

Οι πρώτες οργανικές θέσεις Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια συστάθηκαν με το Π.Δ. 239/1992

Η πρώτη σχετική Υπουργική Απόφαση ήταν η Δ4/360/29-08-2000, που αναφέρει ότι αυξάνονται οι θέσεις Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια κατά 2369

Πριν από τους διορισμούς, έβγαινε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (Κ.Υ.Α. από το 2000 και μετά), αν χρειαζόταν ενίσχυση η αποθήκη καρεκλών κάποιου κλάδου. Ενδεικτικώς, αναφέρω την Κ.Υ.Α. 98521/Δ4/18-08-2009 για τους τελευταίους διορισμούς πριν από τα μνημόνια, η οποία δεν περιλαμβάνει καθόλου ΠΕ02 (ήδη υπήρχαν αρκετές καρέκλες ΠΕ02 στην αποθήκη).

Για την αποθήκη (κουβά) έχω αναφερθεί σε παλιότερα μηνύματα.

Επί της ουσίας: λογιστικό είναι το θέμα και δεν χάνει κάποιος την οργανική του (όλοι οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί έχουν οργανική θέση, είτε είναι δόκιμοι είτε όχι, είτε έχουν οριστική τοποθέτηση είτε είναι στη διάθεση).

Από τη στιγμή που η μετατροπή αφορά μόνο αυτούς από ΠΔΕ, τακτικού δεν βλέπω να μειώνονται. ΠΔΕ, όμως, σχεδόν θα εξαφανιστούν.

Το ότι θα πάρει καμιά 120αριά στα Μουσικά Σχολεία (για όλες τις Μουσικές Ειδικεύσεις), δεν το λες ότι θα τα γεμίσει.

Η αδικία για τους ΠΕ79.01 είναι στη Γενική. Συναγωνίζεται την αδικία που βιώνουν οι ΠΕ60. (των ΠΕ79.01 υφίστανται τυπικά οι οργανικές θέσεις και δεν εμφανίζονται στην εγκύκλιο των μετατάξεων, των ΠΕ60 δεν υφίστανται τυπικά αλλά σίγουρα υφίστανται ουσιαστικά). θα πρέπει να αφαιρεθούν από τη Δευτεροβάθμια Γενική, για την οποία θα υπάρχουν πολύ λιγότερες πιστώσεις για Αναπληρωτές. Μην ξεχνάτε ότι η μετατροπή των πιστώσεων δεν είναι 1 προς 1, οπότε όσους περισσότερους μετατρέπεις, τόσο αυξάνεται και η ψαλίδα μεταξύ Μονίμων που θα διοριστούν και Αναπληρωτών που θα μπορούσαν να προσληφθούν με τα ίδια χρήματα. Οπότε εκεί αρχίζει το... συμμάζεμα (a.k.a. εξορθολογισμός).

Γι' αυτό και βλέπετε εγκυκλίους... τεντώματος στη Δευτεροβάθμια (κι έπονται κι άλλες). Ενώ με 2000+ λιγότερους διορισμούς στη Δευτεροβάθμια Γενική, θα μπορούσαν να προσληφθούν 2500 Αναπληρωτές. Η διαφορά θα είναι το συμμάζεμα.

Hint: αν αθροίσετε τα νούμερα που έδωσα για

Πρωτοβάθμια Γενική

Πρωτοβάθμια Ειδική

ΕΕΠ-ΕΒΠ

βγαίνει 4.451

Τυχαίο; Προφανώς όχι.

Αν ΔΕΝ μειωθούν οι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Γενική (για να αυξηθούν στην Πρωτοβάθμια Γενική), τότε οδηγούμαστε σε "κανιβαλισμό". Διότι με σταθερό τον αριθμό στην Πρωτοβάθμια Γενική (Πρωτοβάθμια Ειδική και ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι κλειδωμένοι), για να αυξηθεί κάποιος (Ειδικότητες / ΠΕ60 / ΠΕ70) θα πρέπει να μειωθεί κάποιος άλλος. Δεδομένου ότι ΠΕ60 και ΠΕ70 δεν πέφτουν κάτω από τα νούμερα που ανέφερα (223 και 1.222 αντιστοίχως) και μπορούν να πάνε μόνο προς τα πάνω, ενδεχομένως να υπάρξει μείωση στην κάλυψη των Ειδικοτήτων από 75% σε 70%. Παρακάτω όχι.

Ουσιαστικά ΟΛΑ τα εναπομείναντα μετά τις μεταθέσεις οργανικά κενά είναι να καλυφθούν στη Δευτεροβάθμια Ειδική (έχουν υπολογιστεί και τα Τ.Ε. σε αυτή τη διαδικασία), αλλά σε κάποιες ειδικότητες δεν επαρκούν όσοι είναι στους πίνακες.

Οι πιστώσεις του ΠΔΕ μετατρέπονται και όχι του Τακτικού Προϋπολογισμού (Κρατικός Προϋπολογισμός = Τακτικός Προϋπολογισμός + ΠΔΕ)

Μιας και το ρωτάτε:

1) Υπάρχουν οι Πράξεις του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό & Κοινωνική Συνοχή 2021-2027» (ΠΑΔΚΣ), με λεφτά ΕΣΠΑ αλλά ΚΑΙ ποσοστό από εθνικούς πόρους.

2) Υπάρχουν οι Πράξεις των ΠΕΠ (ανά ΠΔΕ), με λεφτά ΕΣΠΑ αλλά ΚΑΙ ποσοστό από εθνικούς πόρους.

3) Υπάρχουν Αναπληρωτές της Δευτεροβάθμιας που (θα συνεχίσουν να) προσλαμβάνονται από Τακτικό Προϋπολογισμό (ήταν περίπου 2.800 το 2023-2024).

4) Υπάρχουν Αναπληρωτές (κυρίως της Δευτεροβάθμιας, αλλά και λίγοι της Πρωτοβάθμιας) που προσλήφθηκαν αποκλειστικά από πόρους της ΣΑΕ 445/2 του ΠΔΕ (άρθρο 19 του Νόμου 4283/2014). Αυτούς αφορά η μετατροπή. Οι 1) και 2) δεν μπορούν να μετατραπούν όσο χρηματοδοτούνται κατά κάποιο μέρος από λεφτά ΕΣΠΑ (μόνο αν μεταπέσουν στην κατηγορία 4, hint για το μέλλον).

Συνολικά, η ανάλυση του Πατρέα προσφέρει μια χρήσιμη ματιά στο σύνθετο ζήτημα των διορισμών εκπαιδευτικών.

https://e-wall.net/63100/patreas-gia-diorismous-me-scholia-e-wall-noumero-stin-tychi-katanomi-sto-peripou-meiosi-sto-synoliko-arithmo-ergazomenon-stin-ekpaidefsi/

 

https://e-wall.net/63266/enimerosi-gia-2ge-2023-anamenontai-metaxy-19-kai-23-avgoustou-kathysterisi-stis-diadikasies-monimon-diorismon-kai-proslipseon-anapliroton-a-fasis-gia-ti-defterovathmia/

https://e-wall.net/63216/deite-tin-katanomi-ana-klado-kai-eidikotita-sti-protovathmia-kai-defterovathmia-ekpaidefsi/
https://e-wall.net/63317/analysi-diorismon-ekpaideftikon-apo-ton-patrea-logistika-zitimata-adikies-kai-kanivalismos/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου