Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024

Αναμόρφωση Ειδικής Αγωγής: Μύθος, Υποσχέσεις & η Πραγματικότητα;
Αναμόρφωση Πλαισίου για την Ειδική Αγωγή: Προκλήσεις και Αντιδράσεις

Στις 16 Ιουλίου 2023, λίγες ημέρες μετά την ανάληψη της θέσης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ), ο Πιερρακάκης ανακοίνωσε την αναμόρφωση του πλαισίου για την ειδική αγωγή. Σκοπός ήταν η δημιουργία νέων προγραμμάτων σπουδών, προσαρμοσμένων στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και η ποιοτική αναβάθμιση της παράλληλης στήριξης. Αυτή η δήλωση προκάλεσε προσδοκίες για βελτίωση των εκπαιδευτικών συνθηκών των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Ωστόσο, τα μέτρα που ελήφθησαν τον προηγούμενο χρόνο φάνηκε να αντιβαίνουν στις προσδοκίες αυτές. Χιλιάδες Παράλληλες Στηρίξεις καταργήθηκαν, επηρεάζοντας αρνητικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι εγκρίσεις για Παράλληλες Στηρίξεις, που είχαν δοθεί από τα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), ανακλήθηκαν.

Φέτος, η κατάσταση επιδεινώθηκε. Στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, η κυβέρνηση ανέστειλε τη διάσπαση τμημάτων, παρά τις εισηγήσεις των αρμόδιων φορέων, όπως οι Σύλλογοι Διδασκόντων, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και η Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Συνολικά, σε 29 σχολικές μονάδες ανακλήθηκαν οι διασπάσεις τμημάτων, ενώ η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής δεν ενέκρινε τη διάσπαση άλλων 19 τμημάτων, φτάνοντας τον συνολικό αριθμό στα 48 τμήματα. Αυτές οι ανακλήσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, την Α' Τάξη, αναγκάζοντας μερικές φορές τους μαθητές να μετακινηθούν σε όμορα σχολεία τον Σεπτέμβριο.

Αντιδράσεις και Ερωτήματα

Η κατάσταση αυτή προκαλεί σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τα δικαιώματα των μαθητών με ειδικές ανάγκες και τη συμμόρφωση της κυβέρνησης με την εθνική νομοθεσία. Η παρέμβαση των αρμόδιων φορέων, όπως οι Ενώσεις Γονέων και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), είναι κρίσιμη. Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν οι Ενώσεις Γονέων και η ΔΟΕ θα περιοριστούν σε συνδικαλιστικές ανακοινώσεις ή αν θα προχωρήσουν σε νομικές ενέργειες εναντίον των υπεύθυνων.

Η παραβίαση των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές ανάγκες απαιτεί άμεση και αποφασιστική δράση. Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί φορείς πρέπει να εξετάσουν την πιθανότητα προσφυγής στη δικαιοσύνη για την προστασία των δικαιωμάτων αυτών των μαθητών, καθώς και για την εξασφάλιση της πλήρους και κατάλληλης υποστήριξής τους στο εκπαιδευτικό σύστημα.

ΕΑΕ: Καθηκοντολόγιο ειδικής αγωγής – ΣΜΕΑΕ – Τμήματα ένταξης – Παράλληλη στήριξη

Πηγή δεδομένων Γιώργος Δημητρακόπουλος
https://e-wall.net/64495/anamorfosi-eidikis-agogis-mythos-yposcheseis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου