Τετάρτη 31 Ιουλίου 2024

Έξαρση στις Τηλεφωνικές Απάτες: Πως να Προστατευτείτε - Μην Είστε το Επόμενο Θύμα!
Οι τηλεφωνικές απάτες βρίσκονται σε έξαρση, με τους απατεώνες να χρησιμοποιούν όλο και πιο περίπλοκες μεθόδους για να εξαπατήσουν το κοινό. Αυτό το άρθρο αναλύει τις πιο συνηθισμένες τακτικές που χρησιμοποιούν οι απατεώνες, όπως η προσποίηση υπαλλήλων δημόσιων υπηρεσιών, γιατρών ή τεχνικών υπολογιστών. Παρέχονται επίσης πρακτικές συμβουλές για την προστασία σας από αυτές τις απάτες και την αποφυγή οικονομικών απωλειών.

Σε έξαρση οι Τηλεφωνικές Απάτες

Οι τηλεφωνικές απάτες, γνωστές και ως vishing (voice phishing), αποτελούν μια μέθοδο που χρησιμοποιούν επιτήδειοι για να αλιεύσουν προσωπικά στοιχεία μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Οι απατεώνες προσπαθούν να παραπλανήσουν τους πολίτες με πειστικές ιστορίες, ώστε να τους υποκλέψουν ευαίσθητες πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης για το e-Banking. Στόχος τους είναι να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων και να πραγματοποιήσουν παράνομες ηλεκτρονικές συναλλαγές. Σε μεγαλύτερη κλίματα οι τηλεφωνικές απάτες στοεύουν στην απευθείας υπεξαίρεση χρημάτων.

Καταγράψαμε κάποιες από τις απάτες που είναι στην επικαιρότητα αυτές τις ημέρες:

Απάτη νο 1: Απάτη μέσω "ΕΦΚΑ"

Σας τηλεφωνούν, συνήθως από ελληνικό κινητό και ισχυρίζονται ότι είναι από τον ΕΦΚΑ και ότι θα λάβετε επιστροφή από αχρεωστήτως καταβληθέντες εισφορές. Ο απατεώνας ζητάει το email του θύματος, καθώς ήδη έχει αποκτήσεις πρόσβαση σε άλλες προσωπικές πληροφορίες, όπως το σταθερό και το κινητό τηλέφωνο, καθώς και τη διεύθυνση του θύματος. Αυτές τις πληροφορίες τις αλιεύουν συνήθως μέσα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (πχ Facebook, κοκ)

Aπό μια ψεύτικη διεύθυνση πχ ephkalogisterio@gmail.com το θύμα λαμβάνει email με κάποιο τίτλο όπως "Επιστροφή χρημάτων 560,00 ευρώ" και περιεχόμενο "Σύμφωνα με εισφορές που είχατε πληρώσει το έτος του 2022-2023, διαπιστώσαμε ότι πληρώσατε παραπάνω το ποσό 560,00 ευρώ τα οποία θα πιστωθούν στο τραπεζικό σας λογαριασμό με κωδικό ....................". Ο κωδικός αυτός, αν είναι σωστός στοχεύει στην ΚΑΤΑΘΕΣΗ χρημάτων και όχι στην ΑΝΑΛΗΨΗ. Αν είναι λάθος, στοχεύει στην περαιτέρω επικοινωνία με στόχο μεγαλύτερη εξαπάτηση. Νέα Εφαρμογή για τον Υπολογισμό μισθού και εισφορών δημοσίων υπαλλήλων

Απάτη νο 2: Ο "γιατρός" 

Ένας υποτιθέμενος γιατρός σας καλεί και σας λέει ότι συγγενικό σας πρόσωπο είχε σοβαρό ατύχημα και πρέπει να γίνει άμεσα επέμβαση σε ιδιωτικό ιατρείο. Ο απατεώνας όλες τις απαραίτηττες προσωπικές πληροφορίες πάλι μέσω αλίεσης από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Σας ζητάει επιτακτικά χρήματα και άμεσα.

Απάτη νο 3: Ο "τεχνικός της Microsoft"

Πρόσφατα, μια πολίτης δέχτηκε τηλεφώνημα στο σταθερό της τηλέφωνο από άτομα που ισχυρίστηκαν ότι είναι από τη "Microsoft". Οι απατεώνες την ενημέρωσαν ότι ο υπολογιστής της και το κινητό της δέχονται επίθεση από hackers. Το σενάριο περιλάμβανε τα εξής: Της ζήτησαν να τρέξει ένα "διαγνωστικό" τεστ, το οποίο την έκανε να πιστέψει ότι hackers είναι συνδεδεμένοι στον υπολογιστή της, ενώ στην πραγματικότητα έβλεπε τις ενεργές συνδέσεις της.

Στη συνέχεια, οι απατεώνες ζήτησαν από το θύμα να στήσει μια παγίδα για τους hackers (στην πραγματικότητα σε αυτήν), αποκτώντας έλεγχο στον υπολογιστή της με προγράμματα τύπου Teamviewer ή Anydesk. Κατόπιν, της ζήτησαν να "επιστρέψει" τα χρήματα που της "μετέφεραν", με αποτέλεσμα να καταλήξει να δίνει μερικές χιλιάδες ευρώ σε άγνωστο λογαριασμό. Οι απατεώνες μετέφεραν αστραπιαία τα χρήματα σε δέκα άλλους λογαριασμούς εκτός Ελλάδας και τα σήκωσαν αμέσως, χωρίς να αφήσουν ίχνη.

Η απάτη συνεχίστηκε την επόμενη μέρα, όταν άτομα που ισχυρίστηκαν ότι είναι από τη "Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος" επικοινώνησαν με το θύμα για να την "βοηθήσουν" να πιάσει τους απατεώνες. Στην πραγματικότητα, επρόκειτο ξανά για τους ίδιους απατεώνες, που έστησαν δεύτερη παγίδα στο θύμα. Μέσω του Anydesk, απέκτησαν πρόσβαση σε φωτογραφίες και βίντεο, με τα οποία εκβίαζαν το θύμα για ακόμα περισσότερα χρήματα. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα να τραβούν φωτογραφίες από την κάμερα του υπολογιστή.

Προφυλάξεις και Συμβουλές

- Μην δίνετε ποτέ προσωπικά στοιχεία ή τραπεζικούς κωδικούς μέσω τηλεφώνου ή email.

- Επαληθεύετε την ταυτότητα του καλούντος. Μην εμπιστεύεστε άγνωστους αριθμούς και μηνύματα από μη επίσημες διευθύνσεις email.

- Χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης και μην τους κοινοποιείτε.

- Εγκαταστήστε λογισμικό προστασίας από ιούς και ενημερώνετε το τακτικά.

- Επικοινωνήστε άμεσα με τις αρχές αν υποψιάζεστε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης. Για όλες τις περιπτώσεις είναι καλό να ενημερώνεται η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Κέρκυρας. Ακόμα και δεν μπορούν να συλλάβουν τους δράστες σε όλες τις περιπτώσεις, βοηθάει στην ενημέρωση και στην ευαισθητοποίηση άλλων πολιτών.

- Είναι κρίσιμο να ενημερωθούν φίλοι και οικογένεια για αυτές τις απάτες, ώστε να παραμείνουν σε εγρήγορση και να προστατέψουν τα προσωπικά τους δεδομένα και τα χρήματά τους.

Μάριος Μαγιολαδίτης

Ψάχνετε για εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης; Το Toolify.ai σας έχει καλυμμένους!
https://e-wall.net/?p=64865

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου