
Η αφαίρεση των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) από τις διεπιστημονικές ομάδες των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) έχει προκαλέσει κενά στην παροχή ολιστικής υποστήριξης για μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικά εκείνους με κινητικές δυσκολίες. Παρότι ο κλάδος ΠΕ11.01 συμμετείχε ιστορικά στα προηγούμενα πλαίσια υποστήριξης, ο Νόμος 4823/2021 εξαιρεί την ειδικότητα αυτή, γεγονός που περιορίζει τη διεπιστημονική προσέγγιση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και υπονομεύει την εξατομικευμένη φροντίδα για τους μαθητές. Προτείνεται η άμεση επανένταξη των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής για να διασφαλιστεί η πληρέστερη και αποτελεσματικότερη υποστήριξη των μαθητών.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕ11
Ανάγκη Επανένταξης των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: Αίτημα για Ολοκληρωμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη των Μαθητών
Τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) είναι δομές που παρέχουν εξειδικευμένη υποστήριξη σε μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.) και έχουν ως στόχο την ολοκληρωμένη κάλυψη των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών. Ωστόσο, μια σημαντική αλλαγή στον Νόμο 4823/2021 απέκλεισε τους Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) από τη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., παρά την καίρια συμβολή τους στις ανάγκες των μαθητών με κινητικές δυσκολίες.
Ιστορική Συμμετοχή και Αιφνίδιος Αποκλεισμός
Οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής παρείχαν τις υπηρεσίες τους στα πρώην Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) και, στη συνέχεια, στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ). Η συμμετοχή τους σε αυτά τα διεπιστημονικά κέντρα ήταν καθοριστική για την ολοκληρωμένη αξιολόγηση των μαθητών, ειδικά αυτών με αναπηρίες ή κινητικές δυσκολίες. Η απουσία των ΠΕ11.01 από τα νέα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., όπως ορίζεται από το Νόμο 4823/2021, προκαλεί ανησυχία και θεωρείται ένα βήμα πίσω στη διεπιστημονική προσέγγιση που απαιτείται για την ουσιαστική εκπαιδευτική και ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών.
Ο Ρόλος των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01)
Οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής έχουν εξειδίκευση στην αξιολόγηση και την εκπαίδευση των μαθητών με κινητικές και άλλες δυσκολίες, σχεδιάζοντας προγράμματα που ενισχύουν τη φυσική ανάπτυξη και την αυτονομία τους. Η προσέγγισή τους είναι εξατομικευμένη και προσαρμοσμένη στις σωματικές και κινητικές ανάγκες των παιδιών, κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί από άλλες ειδικότητες, όπως ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς ή ακόμα και εκπαιδευτικούς χωρίς ανάλογη εξειδίκευση στην Ειδική Φυσική Αγωγή.
Η έλλειψη εκπαιδευτικών με αυτό το προφίλ στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αφήνει έναν ουσιαστικό τομέα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και υποστήριξης ακάλυπτο, επηρεάζοντας αρνητικά τους μαθητές που έχουν ανάγκη από ολοκληρωμένα και προσαρμοσμένα προγράμματα εκπαίδευσης. Τα παιδιά με κινητικές δυσκολίες, για παράδειγμα, επωφελούνται σημαντικά από τη συμβολή των ειδικών της Ειδικής Φυσικής Αγωγής, καθώς μπορούν να λάβουν την υποστήριξη που χρειάζονται για να ξεπεράσουν τα κινητικά εμπόδια, να αναπτύξουν δεξιότητες αυτονομίας και να βελτιώσουν την ψυχολογική τους κατάσταση μέσω της φυσικής δραστηριότητας.
Η Σημασία της Διεπιστημονικής Προσέγγισης
Η διεπιστημονική ομάδα στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι δομημένη ώστε να καλύπτει ποικίλες ανάγκες των μαθητών με ειδικές ανάγκες. Ο αποκλεισμός του κλάδου ΠΕ11.01, όμως, αποδυναμώνει αυτή τη συνεργασία, αφήνοντας κενό στην ολιστική υποστήριξη που επιδιώκει η διεπιστημονική προσέγγιση. Η ένταξη των ΠΕ11.01 επιτρέπει τη συνεκτίμηση τόσο της ψυχοκοινωνικής όσο και της φυσικής ανάπτυξης των μαθητών, προσφέροντας μια πληρέστερη και προσαρμοσμένη υποστήριξη σε κάθε παιδί, με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες του.
Αίτημα για Επανένταξη
Ως εκ τούτου, γίνεται επείγουσα έκκληση για την άμεση επανένταξη των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Η επαναφορά του κλάδου ΠΕ11.01 θα ενισχύσει τη δυνατότητα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. να προσφέρουν ολοκληρωμένες, εξατομικευμένες παρεμβάσεις και θα διασφαλίσει ότι όλοι οι μαθητές θα λάβουν την υποστήριξη που δικαιούνται για την ομαλή και ολιστική ανάπτυξή τους.
Η εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες των μαθητών με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και τις πραγματικές απαιτήσεις της καθημερινότητας στις σχολικές δομές. Η άμεση επανένταξη των ΠΕ11.01 θα διασφαλίσει ότι οι μαθητές με κινητικές και άλλες εξειδικευμένες ανάγκες θα έχουν πρόσβαση σε μια πλήρη και υποστηρικτική εκπαιδευτική εμπειρία, ενισχύοντας έτσι το έργο και την αποτελεσματικότητα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Συνεχίζουμε τον αγώνα για το δημόσιο σχολείο: Καθήκον και Δικαίωμα https://e-wall.net/73441/i-anagkaiotita-epanentaxis-ton-ekpaideftikon-eidikis-fysikis-agogis-sta-ke-d-a-s-y/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου