Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2024

Μέσα στο 1ο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου θα υποβληθούν οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών. Το δυστοπικό σκηνικό που έχει διαμορφωθεί από τις νεοφιλελεύθερες επιλογές της Κυβέρνησης ΝΔ και του ΥΠΑΙΘΑ που αλλάζει δραματικά την ουσία της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης, θα οδηγήσει -και φέτος- χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην επιλογή της παραίτησης! Σχεδόν 3.800 εκπαιδευτικοί αποχώρησαν την προηγούμενη χρονιά και μέχρι τα τέλη του 2023. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι στα ίδια πλαίσια θα κινηθούν οι αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών και τη φετινή χρονιά. Οι ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝ.Ε.Κ.) σας εντοπίζουν τα βασικά σημεία που αφορούν τη διαδικασία παραίτησης των εκπαιδευτικών.

Πότε θα γίνουν οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών τη φετινή χρονιά;

Για το σχολικό έτος 2023-2024 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλονται στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από την Πέμπτη 1-2-2024 έως και τη Δευτέρα 12-2-2024 και θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση των (αιτούντων/-ουσών) εκπαιδευτικών στις 31-8-2024.

Τι ισχύει για τις αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών;

1.Οι αιτήσεις παραίτησης υποβάλλονται, γίνονται αποδεκτές και λύεται η υπαλληλική σχέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α΄ 26/9-2-2007). Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού:

α. αίρεση, όρος ή προθεσμία στην αίτηση παραίτησης θεωρούνται ότι δεν έχουν γραφεί (παρ. 1)

β. η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί, εάν κατά την υποβολή της ισχύουν τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2: «Η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της. Στην περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης μετά την υποβολή αίτησης παραίτησης, εφόσον η πειθαρχική υπόθεση δεν εκδικασθεί σε πρώτο βαθμό εντός έξι (6) μηνών, ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλει νέα αίτηση παραίτησης κατά τους όρους του παρόντος άρθρου».

και γ. ο/η υπάλληλος που έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν έχει δικαίωμα να παραιτηθεί πριν λήξει ο χρόνος που ορίζεται στη διάταξη αυτή. Η ανωτέρω διάταξη αφορά το χρόνο εκπαιδευτικής άδειας και σύμφωνα με το άρθρο 36 (παρ. 21) του Ν. 4186/2013, ο χρόνος υποχρέωσης παραμονής στην Υπηρεσία καθορίστηκε ίσος με το χρόνο της εκπαιδευτικής άδειας και πάντως όχι μεγαλύτερος των πέντε (5) ετών. Για τις περιπτώσεις υπαίτιας διακοπής της εκπαιδευτικής άδειας ή αθέτησης των σχετικών υποχρεώσεων, ισχύουν τα οριζόμενα στις διατάξεις των Ν. 2986/2002 (άρθ. 9 παρ. 1), 4186/2013 (άρθ. 36 παρ. 21), και 4235/2014 (άρθ. 68 παρ. 2).

2. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 (παρ. 2) του Ν. 3687/2008, όπως ισχύει σήμερα (άρθρο 36, παρ. 20 του Ν. 4186/2013 και άρθρο 33, παρ. 2, του ν. 4386/2016 και άρθρο 46 παρ.1 του ν.4777/2021: «Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την πρώτη εργάσιμη που έπεται του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου,καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Αίτηση παραίτησης μόνιμου/μόνιμης εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται από 1ης Φεβρουρίου μέχρι και την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την πάροδο του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, στις 31 Αυγούστου».

Μετά τα παραπάνω, αιτήσεις για παραίτηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), που θα υποβληθούν από εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης :

Από 1ης Φεβρουαρίου μέχρι και 12-02-2024, θα γίνουν αποδεκτές από την Υπηρεσία/ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (άρθρο 6 παρ. 8 της υπ’αριθμ. 170405/Γ1/28-12-2021-ΦΕΚ τ. Β΄ 6273/28-12-2021 Υπουργικής Απόφασης) και θα λυθεί αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση στις 31-8-2024 (τελευταίος μήνας εργασίας και μισθοδοσίας, ο Αύγουστος του 2024). Είναι προφανές ότι ο χρόνος μέχρι τις 31/8 είναι συντάξιμος και συμβάλει στη συμπλήρωση του απαιτούμενου ορίου ηλικίας!

Μπορεί να γίνει ανάκληση της αίτησης παραίτησης;

Ανάκληση της αίτησης παραίτησης, λόγω μη ύπαρξης ειδικής νομοθετικής ρύθμισης για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορεί να κατατίθεται (στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης όπου κατατέθηκε η αίτηση παραίτησης) μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραίτησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 148 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), π.χ. αίτηση που έχει υποβληθεί στις 2-2-2024 μπορεί να ανακληθεί ως και τις 4-3-2024.

Οι ημερομηνίες υποβολής αίτησης παραίτησης και παρέλευσης αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός για ανάκληση, αφού στην περίπτωση που η εναρκτήρια ή η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων είναι αργία, η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, καθορίζονται αυστηρά ως εξής :

Ημερομηνία

αίτησης παραίτησης

Δικαίωμα ανάκλησης εντός μηνός, μέχρι

Πέμπτη 1-2-2024

Παρασκευή 1-3-2024

Παρσκευή 2-2-2024

Δευτέρα 4-3-2024

Δευτέρα 5-2-2024

Τρίτη 5-3-2024

Τρίτη 6-2-2024

Τετάρτη 6 -3-2024

Τετάρτη 7-2-2024

Πέμπτη 7-3-2024

Πέμπτη 8-2-2024

Παρασκευή 8-3-20234

Παρασκευή 9-2-2024

Δευτέρα 11-3-2024

Δευτέρα 12-2-2024

Τρίτη 12-3-2024

Υπάρχει δυνατότητα εξ αποστάσεως υποβολής αίτησης παραίτησης;

Υπενθυμίζουμε ότι ισχύει και για το τρέχον σχολικό έτος η δυνατότητα της εξ αποστάσεως υποβολής της αίτησης παραίτησης ή/και ανάκλησης αυτής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως αναφέρεται στην αριθ. 41410/Ε3/30-3-2020 (ΑΔΑ: ΩΙΩΖ46ΜΤΛΗ-2Τ4) εγκύκλιο της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε.. Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση έκδοσης ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης (αίτησης) παραίτησης ή/και ανάκλησης αυτής μέσω του gov.gr, ο/η εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει εκδώσει την εν λόγω ηλεκτρονική υπεύθυνη δήλωση (αίτηση) εντός των προθεσμιών που ορίζονται ανωτέρω, και να την υποβάλλει/αποστείλει ηλεκτρονικά εντός των ίδιων προθεσμιών.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε πριν κάνουμε την αίτηση;

Οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση, θα πρέπει να ζητούν να παραιτηθούν από την Υπηρεσία και όχι να συνταξιοδοτηθούν, αφού η αίτηση για συνταξιοδότηση έπεται της λύσης της υπαλληλικής σχέσης. Η αποδοχή της αίτησης παραίτησης από την Υπηρεσία, θα γίνει αυτοδίκαια (εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007 και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα), και η υπαλληλική σχέση θα λυθεί στις 31-8-2024, χωρίς ωστόσο η ανωτέρω αποδοχή να κατοχυρώνει απαραίτητα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και άμεση καταβολή της σύνταξης. Για το λόγο αυτό και ειδικότερα για την αποφυγή φαινομένων ανάκλησης παραιτήσεων που θα γίνουν αποδεκτές, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παραιτηθούν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος (συμπλήρωση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου-απαιτούμενο όριο ηλικίας), και άμεσης καταβολής της σύνταξης. Η παραίτηση από την Υπηρεσία είναι μια πολύ σοβαρή απόφαση ζωής! Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης! Συνεπώς, επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν επέλθει πολλές μεταβολές στις συνταξιοδοτικές διατάξεις και ως εκ τούτου κάθε εκπαιδευτικός αποτελεί μία ξεχωριστή συνταξιοδοτική περίπτωση κρίνεται απαραίτητο πριν την υποβολή της αίτησης παραίτησης οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν  προκειμένου να είναι σίγουροι πως έχουν όλες τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Για περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με συνταξιοδοτικά θέματα οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι μπορούν να απευθύνονται στο Νομικό Σύμβουλο της ΟΛΜΕ:

http://olme-attik.att.sch.gr/new/?page_id=3802

Τι γίνεται σε περίπτωση πλάνης ως προς την συνταξιοδότηση;

Σημειώνουμε, ότι η αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, πέραν της λύσης της υπαλληλικής σχέσης των υπαλλήλων, αφορά αποκλειστικά στη διεκπεραίωση των διαδικασιών, την σύνταξη και αποστολή στη Δ/νση Συντάξεων του Γ.Λ.Κ. των φακέλων με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη συνταξιοδότησή τους (Π.Δ. 18/2018, άρθρο 6 παρ. 8 της υπ’αριθμ. 170405/Γ1/28-12-2021 (ΦΕΚ τ. Β΄ 6273/28-12-2021) Υπουργικής Απόφασης) και όχι στην διαβεβαίωση των ενδιαφερόμενων περί της πλήρωσης ή όχι των προϋποθέσεων για την καταβολή της σύνταξης και παροχή οικονομικών στοιχείων αυτής.

Με το άρθρο 4, παρ. 10, περ. α και β του Ν. 4151/2013 (ΦΕΚ τ. Α΄ 103/29-4-2013), ρυθμίζεται η επαναφορά στην Υπηρεσία μετά από αίτηση του υπαλλήλου που παραιτήθηκε από πλάνη περί τα πράγματα που δεν πληρούσε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξης του, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 3 μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων. Το χρονικό διάστημα από την αποχώρηση από την Υπηρεσία μέχρι την επαναφορά σε αυτή δεν λογίζεται συντάξιμο και δεν καταβάλλονται αποδοχές για αυτό. Το διάστημα αυτό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα δύο έτη!

Τι ισχύει για τις Αυτοδίκαιες απολύσεις εκπαιδευτικών;

Μετά την αντικατάσταση της παρ. 1 του άρθ. 155 και την κατάργηση της παρ. 2 του ανωτέρω άρθρου του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), οι υπάλληλοι απολύονται πλέον αυτοδίκαια μόνον με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους (άρθ. 59 του Ν. 4369/2016). Το δικαίωμα όμως παραίτησης των υπαλλήλων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, του άρθ. 36 (παρ. 20) του Ν. 4186/2013 και του άρθ. 33 (παρ. 2) του Ν.4386/2016 για τους εκπαιδευτικούς, δεν αίρεται. Συνεπώς, την επομένη της λήξης του διδακτικού έτους 2023-2024, δηλαδή από 1-7-2024, θα απολυθούν μόνον όσοι/ες εκπαιδευτικοί γεννήθηκαν το έτος 1956 (ανεξαρτήτως του μήνα γέννησης), ενώ οι γεννηθέντες το έτος 1957 θα απολυθούν με τη λήξη του διδακτικού έτους 2024-2025 (1-7-2025), αφού ως ημερομηνία γέννησης, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 155 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης (οι εκπαιδευτικοί απολύονται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους – αρ. 4 παρ. 1 του Ν. 3687/2008). Οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην ως άνω περίπτωση (γεννηθέντες το έτος 1956) θα ενημερωθούν με σχετικές διαπιστωτικές πράξεις εντός του Φεβρουαρίου. Είναι σαφές ότι οι γεννηθέντες/είσες το 1956 εκπαιδευτικοί διανύουν πλέον το 68ο έτος της ηλικίας τους το 2024!

Ποια είναι τα δικαιολογητικά για την παραίτηση των εκπαιδευτικών;

Α.Αίτηση

Για απονομή κύριας σύνταξης, επικουρικών συντάξεων και ασφαλιστικής παροχής (εφάπαξ).

Υποβάλλεται εις τετραπλούν και επισυνάπτεται υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τη σύνταξη.

Στην ως άνω αίτηση (τελευταία περίπτωση της 2ης σελίδας) θα πρέπει να δηλωθούν στοιχεία της τράπεζας επιλογής σας για την καταβολή εφάπαξ από το Ταμείο Πρόνοιας (όχι απαραίτητα της Εθνικής Τράπεζας).

Β. Απαραίτητα δικαιολογητικά για συνταξιοδότηση

1) Πρόσφατο Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (εις τριπλούν)

2) Πιστοποιητικό τύπου Α΄ (μόνο για τους άντρες) εφόσον δεν υπάρχει στο προσωπικό μητρώο (εις διπλούν)

3) Φωτοαντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας και των δύο όψεων (εις τριπλούν)

4) Φωτοαντίγραφο Εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος ή άλλου αποδεικτικού μέσου, από το οποίο να προκύπτει ο Α.Φ.Μ. (εις τριπλούν)

5) Φωτοαντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου του λογαριασμού (με πρώτο το επώνυμο του συνταξιούχου) που επιθυμείτε να πιστώνεται η σύνταξή σας. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται ο IBAN (International Bank Account Number) μπορείτε να τον μάθετε από το υποκατάστημα της Τράπεζας όπου ανοίξατε το λογαριασμό σας (εις πενταπλούν)

6) Φωτοαντίγραφα αποδεικτικών στοιχείων ΑΜΚΑ και Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ), από ασφάλιση που προηγήθηκε του διορισμού στο Δημόσιο (εις τριπλούν)

7) Πιστοποιητικό εκπαιδευτικού ιδρύματος φοίτησης των παιδιών που σπουδάζουν (εις διπλούν)

8) Σε περίπτωση Διαζυγίου: Το διαζευκτήριο & Δικαστική απόφαση επιμέλειας παιδιών αν υπάρχουν ανήλικα τέκνα ή ενήλικα που σπουδάζουν (εις διπλούν)

9) Σε περίπτωση που υπάρχει γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής (για αναπηρία 67% και άνω) είτε του συνταξιούχου είτε κάποιου μέλους της οικογενείας του, καλό είναι να προσκομίζεται (εις διπλούν)

10) Σε περίπτωση Αναγνώρισης Προϋπηρεσίας που έχει πληρωθεί από τους ίδιους, αποδείξεις από τα αντίστοιχα ταμεία (εις τριπλούν)

11) Σε περίπτωση Διαδοχικής Ασφάλισης ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΚΑ ή και Βεβαιώσεις από τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς (εις τριπλούν)

12) Για τις περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσιών ιδιωτικού τομέα, στρατιωτικής θητείας, προσόντος διορισμού, πλασματικού χρόνου παιδιών, ετών σπουδών κλπ., θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να προσκομίζουν τις σχετικές πράξεις ή τους αριθμούς πρωτοκόλλου υποβολής των αιτήσεων, στις περιπτώσεις που δεν έχει εκδοθεί ακόμη η σχετική πράξη, καθώς και βεβαίωση για το υπόλοιπο ή την εξόφληση των οφειλών της αναγνώρισης.

13) Γνωστοποίηση στην υπηρεσία του email του/της εκπαιδευτικού (Υποχρεωτικό πεδίο στο ΔΑΥΚ).

Τι ισχύει για τις παραιτήσεις μέσω ΚΥΣΔΕ;

Μετά την την πρώτη εργάσιμη ημέρα που έπεται του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου 2024, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, θα γίνουν αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του ΚΥΣΔΕ, για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημοσίων Νοσοκομείων, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να επικαλούνται σε αυτή την περίπτωση προσωπικούς ή επαγγελματικούς λόγους αλλά μόνο λόγους υγείας ή οικογενειακούς! ΠΡΟΣΟΧΗ:Στην υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης εκ μέρους των εκπαιδευτικών πρέπει να αναγράφονται,απαραίτητα, ταεξής: 1. επικαλούμενοι εξαιρετικοί λόγοι (πχ. υγείας ή οικογενειακοί) 2. «γνωρίζω ότι θεμελιώνω συνταξιοδοτικό δικαίωμα» ή «γνωρίζω ότι δεν θεμελιώνω συνταξιοδοτικό δικαίωμα»

Σημειώνεται ότι οι παραιτήσεις για λόγους υγείας δεν έχουν κανένα από τα συνταξιοδοτικά ευεργετήματα της απόλυσης κατά τις διατάξεις του άρθρου 153 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), για σωματική ή πνευματική ανικανότητα και για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενοι / ες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ές ως προς τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και άμεσης καταβολής της σύνταξης.

Σε ό,τι αφορά την απόδειξη των εξαιρετικών λόγων υγείας, η αληθής έννοια της ανωτέρω διάταξης είναι στενά ερμηνευτέα και ορίζει ότι οι εξαιρετικοί λόγοι υγείας αποδεικνύονται μόνο από πιστοποιητικά υγειονομικής επιτροπής (πχ. ΚΕΠΑ, ΑΣΥΕ, ΑΝΥΕ κλπ.) ή δημόσιου νοσοκομείου.

Η υπαλληλική σχέση λύεται με την κοινοποίηση της Υπουργικής Απόφασης στον ενδιαφερόμενο. Αν η απόφαση αυτή δεν κοινοποιηθεί μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της κυβέρνησης, η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδίκαια με την πάροδο του εικοσαημέρου από τη δημοσίευση στην εφημερίδα της Κυβέρνησης (άρθρο 156 του Υπαλληλικού Κώδικα). Οι διατάξεις των παραγράφων 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα και του άρθρου 4, παρ. 10 περ. α και β του Ν. 4151/2013, έχουν εφαρμογή και στις ως άνω αιτήσεις.

Ποια τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε αυτή την περίπτωση;

Τα δικαιολογητικά που πρέπει να συνοδεύουν τις αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις είναι τα ακόλουθα:

Α. Δικαιολογητικά που εκδίδονται από την ΥΠΗΡΕΣΙΑ

1) Διαβιβαστικό της αίτησης της/του εκπαιδευτικού, στο οποίο μεταξύ άλλων πρέπει απαραιτήτως να βεβαιώνεται η παρακώλυση, ή μη, της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραίτησης και λύσης της υπαλληλικής σχέσης της/του εκπαιδευτικού.

2) Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών (Π.Υ.Μ.), το οποίο θα πρέπει είναι πλήρες και να αναγράφονται:

Ο αριθμός μητρώου,

Η ημερομηνία γέννησης,

Η Υπουργική Απόφαση και το Φ.Ε.Κ. διορισμού,

Η ορκωμοσία,

Η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας,

Η ημερομηνία μονιμοποίησης,

Η τελευταία βαθμολογική κατάταξη,

Οι κατατάξεις σε Μισθολογικά Κλιμάκια (Μ.Κ.) σύμφωνα με τις μισθολογικές διατάξεις που ίσχυαν κάθε φορά,

Ο συνολικός χρόνος της αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη (θα πρέπει να αναφέρονται και οι ημερομηνίες που είχε προσφερθεί η συγκεκριμένη προϋπηρεσία),

Ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας μέχρι και την ημέρα υποβολής της αίτησης παραίτησης,

Ο χρόνος της άδειας άνευ αποδοχών,

Ο χρόνος της υπηρεσιακής άδειας με ή χωρίς αποδοχές,

Στην υπηρεσιακή άδεια με αποδοχές αν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις εκ του νόμου {άρ.58 του Ν.3528/2007(26 Α΄) και του άρ.9 του Ν.2986/2002 (24 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει}.

Η διευκρίνιση ότι «δεν έχει επιβληθεί ποινή, και δεν εκκρεμεί ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε βάρος του/της εκπαιδευτικού και, συνεπώς, πληρούνται οι προϋποθέσεις παραίτησης και δεν συντρέχουν οι λόγοι που περιγράφονται στην παρ.2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 – Φ.Ε.Κ.26τ. Α΄/9-2-2007)».

3) Βεβαίωση Ελέγχου Γνησιότητας Δικαιολογητικών , στην οποία θα αποτυπώνεται με σαφήνεια ότι «από τον έλεγχο που διενεργήθηκε διαπιστώθηκε ότι τα δικαιολογητικά είναι γνήσια».

ΠΡΟΣΟΧΗ: αίτηση παραίτησης που δεν συνοδεύεται από την ανωτέρω βεβαίωση δεν μπορεί να εισαχθεί στο αντίστοιχο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ / ΚΥΣΔΕ).

Β. Δικαιολογητικά που υποβάλλονται από τις/τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

1) Αίτηση της /του εκπαιδευτικού, η οποία υποβάλλεται στη Διεύθυνση που ανήκει οργανικά και διαβιβάζεται με σχετικό έγγραφο από τη Διεύθυνση στα αρμόδια Τμήματά μας και όχι από την ίδια ή τον ίδιο εκπαιδευτικό μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Επισημαίνεται ότι η/ο εκπαιδευτικός στην αίτηση παραίτησης θα πρέπει να γράφει για ποιο λόγο ζητά να παραιτηθεί από την Υπηρεσία σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις π.χ. για λόγους υγείας ή για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, και όχι για λόγους συνταξιοδότησης, ή για προσωπικούς λόγους ή επαγγελματικούς λόγους, κλπ.

2) Υπεύθυνη Δήλωση της /του εκπαιδευτικού, στην οποία αναγράφονται:

οι επικαλούμενοι λόγοι (υγείας ή οικογενειακοί)

το έτος έναρξης πρώτης ασφάλισης

αν γνωρίζουν, ή όχι, για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και

την άμεση καταβολή της σύνταξής τους μετά την λύση της υπαλληλικής τους σχέσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κατά τη συμπλήρωση της Υπεύθυνης Δήλωσης, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω ύπαρξης φαινομένων ανάκλησης παραίτησης εκπαιδευτικών που θεμελιώνουν μεν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, χωρίς όμως να τους καταβάλετε άμεσα η σύνταξη, επειδή δεν συμπληρώνουν το απαραίτητο όριο ηλικίας για την καταβολή της. Επειδή τα τελευταία χρόνια οι συνταξιοδοτικές διατάξεις είναι πολλές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι για τις/τους εκπαιδευτικούς ισχύουν ειδικές διατάξεις, προτείνεται οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να απευθύνονται στο Γ.Λ.Κ. ή στον Ε.Φ.Κ.Α. (προσκομίζοντας πρόσφατο πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών και βεβαίωση αποδοχών του τρέχοντος μήνα) προκειμένου να ενημερωθούν έγκυρα για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος.

3)Στην περίπτωση αίτησης παραίτησης για λόγους υγείας υποβάλλονται δικαιολογητικά από Δημόσιο Νοσοκομείο ή Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας ή από την Ανώτατη Στρατιωτική Υγειονομική Επιτροπή (Α.Σ.Υ.Ε.
https://e-wall.net/52428/syntaxiodotikos-odigos-ekpaidevtikon-2024-synek/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου