Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024

Η ένωση συνταξιούχων εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης επιμελήθηκε έναν αναλυτικό συνταξιοδοτικό οδηγό για αυτούς που πρόκειται ή σκέφτονται να συνταξιοδοτηθούν. Μέλη της ένωσης είναι στη διάθεση των συναδέλφων εκπαιδευτικών για ερωτήματα και πληροφόρηση, χωρίς κόστος, όπως ενημερώνουν.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Πότε θα γίνουν οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών τη φετινή χρονιά;

Για το σχολικό έτος 2023-2024 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλονται στις οικείες Δ/νσεις Εκπαίδευσης  από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι και τη Δευτέρα 12/2/2024 και θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση των (αιτούντων/-ουσών) εκπαιδευτικών στις 31-8-2024.

 

Τι ισχύει για τις αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών; 

1.Οι αιτήσεις παραίτησης υποβάλλονται, γίνονται αποδεκτές και λύεται η υπαλληλική σχέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α΄ 26/9-2-2007).

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού:

«Η παραίτηση θεωρείται ότι δεν έχει υποβληθεί αν κατά την υποβολή της εκκρεμεί ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 8 ή για κακούργημα ή πειθαρχική δίωξη ενώπιον του υπηρεσιακού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή αν η ποινική ή πειθαρχική δίωξη ασκηθεί μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης και πριν την αποδοχή της. Στην περίπτωση άσκησης πειθαρχικής δίωξης μετά την υποβολή αίτησης παραίτησης, εφόσον η πειθαρχική υπόθεση δεν εκδικασθεί σε πρώτο βαθμό εντός έξι (6) μηνών, ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλει νέα αίτηση παραίτησης κατά τους όρους του παρόντος άρθρου».

και  «Οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υποβάλλονται μετά την πρώτη εργάσιμη που έπεται του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου,καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, γίνονται αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (Κ.Υ.Σ.Π.Ε., Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημόσιου Νοσοκομείου, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Αίτηση παραίτησης μόνιμου/μόνιμης εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υποβάλλεται από 1ης Φεβρουρίου μέχρι και  την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την πάροδο του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, στις 31 Αυγούστου».

Μετά τα παραπάνω, αιτήσεις για παραίτηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), που θα υποβληθούν από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης :

Από 1ης Φεβρουρίου μέχρι και  την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την πάροδο του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου 2024, θα γίνουν αποδεκτές από την Υπηρεσία/ Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  και θα λυθεί αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση στις 31-8-2024 (τελευταίος μήνας εργασίας και μισθοδοσίας, ο Αύγουστος του 2024).

 

Μπορεί να γίνει ανάκληση της αίτησης παραίτησης; 

Ανάκληση της αίτησης παραίτησης, λόγω μη ύπαρξης ειδικής νομοθετικής ρύθμισης για το εκπαιδευτικό προσωπικό, μπορεί να κατατίθεται (στην οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης όπου κατατέθηκε η αίτηση παραίτησης) μέσα σε ένα μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης παραίτησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 148 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), π.χ. αίτηση που έχει υποβληθεί στις 1-2-2024 μπορεί να ανακληθεί ως και τις 1-3-2024 ή αίτηση παραίτησης που κατατέθηκε στις 12/2/2024 μπορεί να ανακληθεί μέχρι και στις 12/-3-2024.

 

Υπάρχει δυνατότητα εξ αποστάσεως υποβολής αίτησης παραίτησης; 

Και φέτος, θα θα ακολουθηθεί συγκεκριμένη διαδικασία μέσω της υποβολής των αιτήσεων παραίτησης και με ηλεκτρονικό τρόπο. Επισημαίνεται ότι ακόμη και εάν οι υπεύθυνες δηλώσεις (αιτήσεις)  γίνουν ηλεκτρονικά θα πρέπει και να υποβάλλονται εντός των ίδιων ορισθεισών  προθεσμιών. Τα ανωτέρω ισχύουν ανάλογα και για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ (σχετ. αρ. 28 παρ. 2α ν. 4186/2013 (Α΄ 193)).

 

Τι πρέπει να γνωρίζουμε πριν κάνουμε την αίτηση; 

Οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση,θα πρέπει να ζητούν να παραιτηθούν από την Υπηρεσία και όχι να συνταξιοδοτηθούν, αφού η αίτηση για συνταξιοδότηση έπεται της λύσης της υπαλληλικής σχέσης. Η αποδοχή της αίτησης παραίτησης από την Υπηρεσία, θα γίνει αυτοδίκαια (εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007 και για τους εκπαιδευτικούς που έχουν τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υπαλληλικού Κώδικα), και η υπαλληλική σχέση θα λυθεί στις 31-8-2024, χωρίς ωστόσο η ανωτέρω αποδοχή να κατοχυρώνει απαραίτητα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και άμεση καταβολή της σύνταξης. Για τον λόγο αυτό και ειδικότερα για την αποφυγή φαινομένων ανάκλησης παραιτήσεων που θα γίνουν αποδεκτές, οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παραιτηθούν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αναφορικά με τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος (συμπλήρωση του ελάχιστου απαιτούμενου χρόνου-απαιτούμενο όριο ηλικίας), και άμεσης καταβολής της σύνταξης. Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης! Συνεπώς, επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν επέλθει πολλές μεταβολές στις συνταξιοδοτικές διατάξεις και ως εκ τούτου κάθε εκπαιδευτικός αποτελεί μία ξεχωριστή συνταξιοδοτική περίπτωση κρίνεται απαραίτητο πριν την υποβολή της αίτησης παραίτησης οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν  προκειμένου να είναι σίγουροι πως έχουν όλες τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Συντάξεις 2024: Ποιους αφορά η πρόωρη έξοδος έως και 7 χρόνια πριν τα 62 – Τι ισχύει για Δημόσιο

Τι γίνεται σε περίπτωση πλάνης ως προς τη συνταξιοδότηση; 

Σημειώνουμε, ότι η αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, πέραν της λύσης της υπαλληλικής σχέσης των υπαλλήλων, αφορά αποκλειστικά στη διεκπεραίωση των διαδικασιών, τη σύνταξη και αποστολή στη Δ/νση Συντάξεων του Γ.Λ.Κ. των φακέλων με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη συνταξιοδότησή τους  και όχι στη διαβεβαίωση των ενδιαφερόμενων περί της πλήρωσης ή όχι των προϋποθέσεων για την καταβολή της σύνταξης και παροχή οικονομικών στοιχείων αυτής.

Σημειώνεται ότι με το άρθρο 4, παρ. 10, περ. α και β του Ν. 4151/2013, ρυθμίζεται η επαναφορά στην Υπηρεσία μετά από αίτηση του υπαλλήλου που παραιτήθηκε από πλάνη περί τα πράγματα που δεν πληρούσε τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξης του, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 3 μηνών από την ημερομηνία που φέρει το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης Συντάξεων. Το χρονικό διάστημα από την αποχώρηση από την Υπηρεσία μέχρι την επαναφορά σε αυτή δε λογίζεται συντάξιμο και δεν καταβάλλονται αποδοχές για αυτό. Το διάστημα αυτό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα δύο έτη!

Ο χρόνος, μέχρι τις 31/8/2024 για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι συντάξιμος. Συνεπώς, το εκάστοτε απαιτούμενο όριο ηλικίας, αρκεί να συμπληρώνεται μέχρι και το τέλος Αυγούστου, ώστε να υπάρχει δικαίωμα συνταξιοδότησης. Για παράδειγμα, εκπαιδευτικός που συνταξιοδοτείται ως μητέρα/πατέρας ανήλικου τέκνου, στα 58 και 5 μήνες (κατοχύρωση το 2011και γέννηση το 1965), εφόσον συμπληρώσει το όριο ηλικίας το Μάιο ή τον Ιούνιο, μπορεί να υποβάλει αίτηση το Φλεβάρη και να έχει έναρξη συνταξιοδότησης από 1/9 του εκάστοτε έτους.

 

Τι ισχύει για τις Αυτοδίκαιες απολύσεις εκπαιδευτικών; 

Μετά την αντικατάσταση της παρ. 1 του άρθ. 155 και την κατάργηση της παρ. 2 του ανωτέρω άρθρου του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 ), οι υπάλληλοι απολύονται πλέον αυτοδίκαια μόνον με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους (άρθ. 59 του Ν. 4369/2016). Το δικαίωμα όμως παραίτησης των υπαλλήλων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 148 του Υπαλληλικού Κώδικα, και του Ν.4386/2016 για τους εκπαιδευτικούς, δεν αίρεται. Συνεπώς, την επομένη της λήξης του διδακτικού έτους 2023-2024, δηλαδή από 1-7-2024, θα απολυθούν μόνον όσοι εκπαιδευτικοί γεννήθηκαν το έτος 1956 (ανεξαρτήτως του μήνα γέννησης), ενώ οι γεννηθέντες το έτος 1957 θα απολυθούν με τη λήξη του διδακτικού έτους 2024-2025 (1-7-2025), αφού ως ημερομηνία γέννησης, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 155 του Υπαλληλικού Κώδικα, θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης (οι εκπαιδευτικοί απολύονται αυτοδίκαια με τη λήξη του διδακτικού έτους. Οι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην ως άνω περίπτωση (γεννηθέντες το έτος 1956) θα ενημερωθούν με σχετικές διαπιστωτικές πράξεις εντός του Φεβρουαρίου. Είναι σαφές ότι οι  γεννηθέντες το 1956 εκπαιδευτικοί διανύουν πλέον το 68ο έτος της ηλικίας τους το 2024!

 

Ποια είναι τα δικαιολογητικά για την παραίτηση των εκπαιδευτικών; 

Α. Αίτηση

Για απονομή κύριας σύνταξης, επικουρικών συντάξεων και ασφαλιστικής παροχής (εφάπαξ).

Υποβάλλεται εις τετραπλούν και επισυνάπτεται υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τη σύνταξη. Στην ως άνω αίτηση θα πρέπει να δηλωθεί το υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας, για το Ταμείο Πρόνοιας.

Β. Απαραίτητα δικαιολογητικά για συνταξιοδότηση :

1) Πρόσφατο Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (εις πενταπλούν)

2) Πιστοποιητικό τύπου Α΄ (μόνο για τους άντρες) εφόσον δεν υπάρχει στο προσωπικό μητρώο (εις διπλούν)

3) Φωτοαντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας και των δύο όψεων (εις πενταπλούν)

4) Φωτοαντίγραφο Εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος ή άλλου αποδεικτικού μέσου, από το οποίο να προκύπτει ο Α.Φ.Μ. (εις πενταπλούν)

5) Φωτοαντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου του λογαριασμού (με πρώτο το επώνυμο του συνταξιούχου) που επιθυμείτε να πιστώνεται η σύνταξή σας. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται ο IBAN (International Bank Account Number) μπορείτε να τον μάθετε από το υποκατάστημα της Τράπεζας όπου ανοίξατε τον λογαριασμό σας (εις πενταπλούν)

6) Φωτοαντίγραφα αποδεικτικών στοιχείων ΑΜΚΑ και Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ), από ασφάλιση που προηγήθηκε του διορισμού στο Δημόσιο (εις πενταπλούν)

7) Πιστοποιητικό εκπαιδευτικού ιδρύματος φοίτησης των παιδιών που σπουδάζουν (εις διπλούν)

8) Σε περίπτωση Διαζυγίου: Το διαζευκτήριο & Δικαστική απόφαση επιμέλειας παιδιών αν υπάρχουν ανήλικα τέκνα ή ενήλικα που σπουδάζουν (εις διπλούν)

9) Σε περίπτωση που υπάρχει γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής (για αναπηρία 67% και άνω) είτε του συνταξιούχου είτε κάποιου μέλους της οικογενείας του, καλό είναι να προσκομίζεται (εις διπλούν)

10) Σε περίπτωση Αναγνώρισης Προϋπηρεσίας ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 1983 που έχει πληρωθεί από τους ίδιους, αποδείξεις από τα αντίστοιχα ταμεία (εις τριπλούν)

11) Σε περίπτωση Διαδοχικής Ασφάλισης ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 1-1-1983: Βεβαιώσεις από τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς φορείς (εις τριπλούν)

12) Για τις περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσιών ιδιωτικού τομέα, στρατιωτικής θητείας, προσόντος διορισμού, πλασματικού χρόνου παιδιών, ετών σπουδών κλπ., θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να προσκομίζουν τις σχετικές πράξεις ή τους αριθμούς πρωτοκόλλου υποβολής των αιτήσεων, στις περιπτώσεις που δεν έχει εκδοθεί ακόμη η σχετική πράξη, καθώς και βεβαίωση για το υπόλοιπο ή την εξόφληση των οφειλών της αναγνώρισης.

Τι ισχύει για τις παραιτήσεις μέσω ΚΥΣΠΕ; 

Μετά την την πρώτη εργάσιμη ημέρα που έπεται του πρώτου δεκαημέρου του Φεβρουαρίου 2024, καθώς και κατά τη διάρκεια του αμέσως επόμενου διδακτικού έτους, θα γίνουν αποδεκτές με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του ΚΥΣΠΕ, για εξαιρετικούς λόγους, όπως βαριές και δυσίατες ασθένειες, οι οποίες αποδεικνύονται από πιστοποιητικά Υγειονομικής Επιτροπής ή Δημοσίων Νοσοκομείων, ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να επικαλούνται σε αυτή την περίπτωση προσωπικούς ή επαγγελματικούς λόγους αλλά μόνο λόγους υγείας ή οικογενειακούς!

Σημειώνεται ότι οι παραιτήσεις για λόγους υγείας δεν έχουν κανένα από τα συνταξιοδοτικά ευεργετήματα της απόλυσης κατά τις διατάξεις του άρθρου 153 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 - ΦΕΚ τ. Α’ 26/9-2-2007), για σωματική ή πνευματική ανικανότητα και για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενοι / ες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί/ές ως προς τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και άμεσης καταβολής της σύνταξης.

Η υπαλληλική σχέση λύεται με την κοινοποίηση της Υπουργικής Απόφασης στον ενδιαφερόμενο. Αν η απόφαση αυτή δεν κοινοποιηθεί μέσα σε είκοσι (20) ημέρες από τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της κυβέρνησης, η υπαλληλική σχέση λύεται αυτοδίκαια με την πάροδο του εικοσαημέρου από τη δημοσίευση στην εφημερίδα της Κυβέρνησης (άρθρο 156 του Υπαλληλικού Κώδικα).

 Ποια τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε αυτή την περίπτωση; 

Τα δικαιολογητικά που πρέπει να συνοδεύουν τις αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις είναι τα ακόλουθα:

Α. Δικαιολογητικά που εκδίδονται από την ΥΠΗΡΕΣΙΑ

1) Διαβιβαστικό της αίτησης της/του εκπαιδευτικού, στο οποίο μεταξύ άλλων πρέπει απαραιτήτως να βεβαιώνεται η παρακώλυση, ή μη, της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραίτησης και λύσης της υπαλληλικής σχέσης της/του εκπαιδευτικού.

2) Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών (Π.Υ.Μ.), το οποίο θα πρέπει είναι πλήρες και να αναγράφονται:

Ο αριθμός μητρώου,

Η ημερομηνία γέννησης,

Η Υπουργική Απόφαση και το Φ.Ε.Κ. διορισμού,

Η ορκωμοσία,

Η ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας,

Η ημερομηνία μονιμοποίησης,

Η τελευταία βαθμολογική κατάταξη,

Οι κατατάξεις σε Μισθολογικά Κλιμάκια (Μ.Κ.) σύμφωνα με τις μισθολογικές διατάξεις που ίσχυαν κάθε φορά,

Ο συνολικός χρόνος της αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη (θα πρέπει να αναφέρονται και οι ημερομηνίες που είχε προσφερθεί η συγκεκριμένη προϋπηρεσία),

Ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας μέχρι και την ημέρα υποβολής της αίτησης παραίτησης,

Ο χρόνος της άδειας άνευ αποδοχών,

Ο χρόνος της υπηρεσιακής άδειας με ή χωρίς αποδοχές,

Στην υπηρεσιακή άδεια με αποδοχές αν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις εκ του νόμου {άρ.58 του Ν.3528/2007(26 Α΄) και του άρ.9 του Ν.2986/2002 (24 Α΄) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει}.

Η διευκρίνιση ότι «δεν έχει επιβληθεί ποινή, και δεν εκκρεμεί ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε βάρος του/της εκπαιδευτικού και, συνεπώς, πληρούνται οι προϋποθέσεις παραίτησης και δεν συντρέχουν οι λόγοι που περιγράφονται στην παρ.2 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 – Φ.Ε.Κ.26τ. Α΄/9-2-2007)».

3) Βεβαίωση Ελέγχου Γνησιότητας Δικαιολογητικών , στην οποία θα αποτυπώνεται με σαφήνεια ότι «από τον έλεγχο που διενεργήθηκε διαπιστώθηκε ότι τα δικαιολογητικά είναι γνήσια».

ΠΡΟΣΟΧΗ: αίτηση παραίτησης που δε συνοδεύεται από την ανωτέρω βεβαίωση δεν μπορεί να εισαχθεί στο αντίστοιχο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ / ΚΥΣΔΕ).

Β. Δικαιολογητικά που υποβάλλονται από τις/τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

1) Αίτηση της /του εκπαιδευτικού, η οποία υποβάλλεται στη Διεύθυνση που ανήκει οργανικά και διαβιβάζεται με σχετικό έγγραφο από τη Διεύθυνση στα αρμόδια Τμήματά μας και όχι από την ίδια ή τον ίδιο εκπαιδευτικό μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Επισημαίνεται ότι η/ο εκπαιδευτικός στην αίτηση παραίτησης θα πρέπει να γράφει για ποιο λόγο ζητά να παραιτηθεί από την Υπηρεσία σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις π.χ. για λόγους υγείας ή για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, και όχι για λόγους συνταξιοδότησης, ή για προσωπικούς λόγους ή επαγγελματικούς λόγους, κλπ.

2) Υπεύθυνη Δήλωση της /του εκπαιδευτικού, στην οποία αναγράφονται:

οι επικαλούμενοι λόγοι (υγείας ή οικογενειακοί)

το έτος έναρξης πρώτης ασφάλισης

αν γνωρίζουν, ή όχι, για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και

την άμεση καταβολή της σύνταξής τους μετά τη λύση της υπαλληλικής τους σχέσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κατά τη συμπλήρωση της Υπεύθυνης Δήλωσης, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω ύπαρξης φαινομένων ανάκλησης παραίτησης εκπαιδευτικών που θεμελιώνουν μεν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, χωρίς όμως να τους καταβάλετε άμεσα η σύνταξη, επειδή δεν συμπληρώνουν το απαραίτητο όριο ηλικίας για την καταβολή της. Επειδή τα τελευταία χρόνια οι συνταξιοδοτικές διατάξεις είναι πολλές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι για τις/τους εκπαιδευτικούς ισχύουν ειδικές διατάξεις, προτείνεται οι ενδιαφερόμενες/ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να απευθύνονται στο Γ.Λ.Κ. ή στον Ε.Φ.Κ.Α. (προσκομίζοντας πρόσφατο πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών και βεβαίωση αποδοχών του τρέχοντος μήνα) προκειμένου να ενημερωθούν έγκυρα για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού τους δικαιώματος.

3)Στην περίπτωση αίτησης παραίτησης για λόγους υγείας υποβάλλονται δικαιολογητικά από Δημόσιο Νοσοκομείο ή Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας ή από την Ανώτατη Στρατιωτική Υγειονομική Επιτροπή (Α.Σ.Υ.Ε.) όταν πρόκειται για ειδικές παθήσεις.

4) Στην περίπτωση αίτησης παραίτησης για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, αναγράφονται υποχρεωτικά (στη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση) οι επικαλούμενοι λόγοι και υποβάλλονται δικαιολογητικά (π.χ. πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, βεβαίωση εργασίας συζύγου σε άλλη πόλη/χώρα, κλπ.) που να αποδεικνύουν τους παραπάνω λόγους.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4305/2014 (άρθ. 28), η Υπηρεσία υποχρεούται να προβεί αυτεπάγγελτα σε έλεγχο γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση, δικαιολογητικών (σχετική και η υπ’αριθμ. 31792/8-12-2014 εγκύκλιος του Υπουργείου Δ.Μ.Η.Δ.).

 

Τι ισχύει για την αυτοδίκαιη παραίτηση λόγω κατοχής δεύτερης θέσης στο Δημόσιο και σε περίπτωση σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας; 

Σχετικά με την πρώτη περίπτωση εκπαιδευτικός που διορίζεται σε δεύτερη θέση και αποδέχεται το διορισμό του θεωρείται ότι παραιτείται αυτοδίκαια από την πρώτη θέση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35, παρ. 3 του Υπαλληλικού Κώδικα .

Παράλληλα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρο 153 του Υπαλληλικού Κώδικα, ο υπάλληλος απολύεται ύστερα από απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, αν διαπιστωθεί σωματική ή πνευματική ανικανότητα, σύμφωνα με τα άρθρα 100, 165 και 167 του Υπαλληλικού Κώδικα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έκδοση σχετικού πιστοποιητικού από Δευτεροβάθμια ή Ειδική Υγειονομική Επιτροπή.

Αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για την απόλυση εκπαιδευτικών λόγω σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας είναι το οικείο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Η σχετική πράξη εκδίδεται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης. Για τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων αρμόδιο είναι το οικείο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη των Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων αρμόδιο είναι το Κ.Υ.Σ.Π.Ε.

Σημειώνεται ότι για τους εκπαιδευτικούς που απολύονται για το λόγο αυτό, ισχύουν διαφορετικές προϋποθέσεις όσον αφορά τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα. 

Τι ισχύει για την εξαγορά πλασματικών ετών; 

Για την εξαγορά πλασματικού χρόνου τέκνων απαιτούνται 15 έτη πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας και ο χρόνος αυτός υπολογίζεται τόσο για τη θεμελίωση όσο και για την προσαύξηση της σύνταξης. Για την εξαγορά πλασματικών ετών σπουδών απαιτούνται 12 έτη ασφάλισης είτε στον δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Αναγνώριση χρόνου σπουδών μπορεί να γίνει και να υπολογιστεί για θεμελίωση μετά την 01-01- 2011. Για τις περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσιών ιδιωτικού τομέα, στρατιωτικής θητείας, προσόντος διορισμού, πλασματικού χρόνου παιδιών, ετών σπουδών, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να προσκομίζουν τις σχετικές πράξεις ή τους αριθμούς πρωτοκόλλου υποβολής των αιτήσεων.

Για τον χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνονται οι αποδοχές επί των οποίων υπολογίστηκε το ποσό της εξαγοράς. Η αίτηση εξαγοράς πλασματικών ετών ασφάλισης μπορεί να γίνει οποτεδήποτε, ακόμα και ταυτόχρονα με την αίτηση συνταξιοδότησης, αλλά σε καμία περίπτωση μετά την αίτηση συνταξιοδότησης. Το κόστος εξαγοράς από 01/01/2020 είναι, πλέον, για τους δημοσίους υπαλλήλους 20% επί των συντάξιμων αποδοχών (βασικός μισθός και τυχόν επίδομα θέσης ευθύνης).
https://e-wall.net/?p=51042

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου