Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία Γενικής Αγωγής και Εκπαίδευσης | Θεσμικό & Λειτουργικό πλαίσιο
Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία Γενικής Αγωγής και Εκπαίδευσης | Θεσμικό & Λειτουργικό πλαίσιο

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΓΙΓΟΥΡΤΑΚΗ - ΣΕΕ ΕΑΕ ΠΕΚΕΣ ΚΡΗΤΗΣ

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι

Σκοπός του παρόντος εγγράφου είναι να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της Παράλληλης Στήριξης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι εκπαιδευτικοί Γενικών Τμημάτων με τους οποίους συνεργάζονται, όπως και οι δ/ντές/ντριες, προϊστάμενοι και προϊσταμένες σχολικών μονάδων σχετικά με το θεσμικό και το λειτουργικό πλαίσιο της Παράλληλης Στήριξης όπως αυτό έχει διαμορφωθεί και ισχύει μέσα από:

• τη νομοθεσία,

• το παιδαγωγικό πλαίσιο

• και τις βασικές αρχές που τη διέπουν

Στο παράρτημα θα βρείτε συμπληρωματικές οδηγίες για τα απαραίτητα έγγραφα / παραδοτέα και άλλα που επισυνάπτονται και που θα χρησιμοποιήσετε κατά τη διαδικασία υλοποίησης της Παράλληλης Στήριξης.

Επίσης θα βρείτε χρήσιμους συνδέσμους.

H σύγχρονη τάση που επικρατεί διεθνώς, ως προς την εκπαιδευτική αντιμετώπιση ευάλωτων ομάδων όπως παιδιών με Ε.Ε.Α. ή και αναπηρία με τις επικυρωμένες διακηρύξεις της Σαλαμάνκα (1994) και τη Σύμβαση του ΟΗΕ είναι η ανάπτυξη της πολιτικής της συμπερίληψής τους στα γενικά σχολεία, γνωστή και ως συμπεριληπτική εκπαίδευση (inclusion Education).

Η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποσκοπεί στην πλήρη αποδοχή των διαφορετικών ικανοτήτων των παιδιών, στην ανταπόκριση των εκπαιδευτικών σε όλες τις μαθησιακές ανάγκες τους και στην ισότιμη μεταχείρισή τους, χωρίς διακρίσεις, για αποφυγή του στιγματισμού και της περιθωριοποίησης .

Η Παράλληλη Στήριξη (Π.Σ.) θεσμοθετήθηκε ως πρακτική για την ένταξη μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο (N. 2817/2000, Ν. 3699/2008)

Βασίζεται:

➢ στις αρχές της ένταξης, ➢ σε προγράμματα ευαισθητοποίησης και αναδιαμόρφωσης στάσεων στα θέματα όλων των αναπηριών και των παιδαγωγικών προσεγγίσεων, ➢ στις μορφές συνεργατικής διδασκαλίας, ➢ στο σχεδιασμό εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (ΕΠΕ), ➢ στη διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος, ➢ στη διαφοροποίηση στρατηγικών διδασκαλίας και αξιολόγησης, ➢ τη διαμόρφωση εξατομικευμένων προγραμμάτων για τη μαθησιακή και κοινωνική ένταξη κ.ά.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 

Loading...

Taking too long?

Reload document
|

Open in new tab

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ

 
https://e-wall.net/48614/o-thesmos-tis-parallilis-stirixis-sta-scholeia-genikis-agogis-kai-ekpaidefsis-thesmiko-leitourgiko-plaisio/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου