

Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Τροπολογία ισοπέδωσης των δικαιωμάτων των αναπληρωτών
Με αιφνιδιαστική τροπολογία σε εντελώς άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το ΥΠΑΙΘΑ προώθησε νομοθετική ρύθμιση με τίτλο «Τοπική πρόσκληση για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών», η οποία προβλέπει πως «όταν υφίστανται λειτουργικές ανάγκες για θέσεις εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένες περιοχές χώρας, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν από τους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.ΓΙ.) λόγω εξάντλησης των υποψηφίων», τότε πραγματοποιείται τοπική πρόσκληση ενδιαφέροντος. Σε αυτή δύνανται να συμμετέχουν, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, νέοι πτυχιούχοι, που δεν έχουν ακόμα ενταχθεί σε αξιολογικούς πίνακες του Α.Σ.Ε.Π., και, επικουρικά, συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν υπερβεί το 67ο έτος της ηλικίας τους, ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, έως τη λήξη του διδακτικού έτους! Οι υποψήφιοι κατατάσσονται σε αξιολογικούς πίνακες επιλογής ανά́ κλάδο/ειδικότητα με βάση αποκλειστικά́ τον βαθμό́ του πτυχίου τους. Σε περίπτωση ισοβαθμίας των πτυχίων, προηγούνται οι υποψήφιοι με το παλαιότερο πτυχίο σύμφωνα με την ημερομηνία απονομής του.
Ως αφορμή για την παραπάνω τροπολογία, το Υπουργείο Παιδείας επικαλείται την υπαρκτή ανάγκη για εκπαιδευτικό προσωπικό όταν εξαντλούνται οι πίνακες κατάταξης, με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται τα κενά για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Δε μας λέει όμως το ΥΠΑΙΘΑ τις πραγματικές αιτίες που δημιουργούν αυτό το πρόβλημα. Όταν για παράδειγμα το Δεκέμβριο ή το Φεβρουάριο καλείται μια εκπαιδευτικός να αναλάβει καθήκοντα στην Πάρο ή στην Κόρινθο, που θα βρει σπίτι να νοικιάσει για 4 μήνες και σε τι ύψος ενοικίου; Πως θα τα βγάλει πέρα με μισθό 800 ευρώ και νοίκι 500; Η μόνη πραγματική λύση στο πρόβλημα είναι οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, οι προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση από τα τέλη Αυγούστου, το άνοιγμα των πινάκων στους αποκλεισμένους, οι πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και ο έλεγχος στο ύψος των ενοικίων και των τιμών των ειδών πρώτης ανάγκης.
Αντίθετα, με τη συγκεκριμένη τροπολογία το Υπουργείο Παιδείας επιβεβαιώνει τον κανόνα που λέει ότι στο χώρο της ευέλικτης ελαστικής εργασίας των 50.000 αναπληρωτών/τριών δεν υπάρχουν κανόνες, οι εκπαιδευτικοί βαδίζουν επάνω σε κινούμενο έδαφος με το πλαίσιο να αλλάζει διαρκώς. Ανασφάλεια, εργασιακή περιπλάνηση, ευελιξία, προσαρμοστικότητα, ανοχή στα μισά δικαιώματα και στη μισή ζωή, αυτές είναι οι «δεξιότητες» που απαιτούνται από τη νέα γενιά εκπαιδευτικών για να επιβιώσει στο σχολείο-επιχείρηση που προωθούν. Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘΑ ετοιμάζει τα σχέδιά του για να προωθήσει νέο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Και δεν είναι καθόλου «αθώα» η διαδικασία τοπικών προσλήψεων, αντίθετα βρίσκεται ένα βήμα απόσταση από τις προσλήψεις από τοπικούς φορείς, το απόλυτο όνειρο του νεοφιλελευθερισμού/νεοσυντηρητισμού για την εκπαίδευση.
Όσο αφορά την πρόταση για …επαναφορά των συνταξιούχων συναδέλφων, μόνο τραγική θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε. Δε φτάνει που με το νόμο Κατρούγκαλου οι εκπαιδευτικοί (όπως κι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι) θα δουλεύουν ως την τρίτη ηλικία και την ίδια στιγμή τα παιδιά τους θα είναι άνεργα, τώρα, όσοι/ες κατάφεραν να βγουν στη σύνταξη τους καλούν να επιστρέψουν κιόλας ως …αναπληρωτές!
Αγωνιζόμαστε-διεκδικούμε:
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
- Απόσυρση της τροπολογίας «τοπικών προσκλήσεων για προσλήψεις εκπαιδευτικών».
- Εξίσωση δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτά των μόνιμων (εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά κ.α.).
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κανένα τμήμα πάνω από 15 μαθητές.
- Οργανικές θέσεις για όλες τις υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά. Σύσταση νέων οργανικών για όσα αντικείμενα- ειδικότητες δεν έχει γίνει έως τώρα.
- Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των ΑΜΩ.
- Μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης της διαβίωσης των αναπληρωτών συναδέλφων με δωρεάν μετακίνηση, επίδομα στέγασης, σίτιση κ.α.
- Κατάργηση του ν. 4589/18 (προσοντολόγιο Γαβρόγλου) και κάθε άλλης διάταξης που ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό, τεστ δεξιοτήτων και συνέντευξη. Κατάργηση των ποινών για τους συναδέλφους που παραιτούνται. Εδώ και τώρα λύση για τους απορριφθέντες των πινάκων. Όχι στους κλειστούς πίνακες.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Άντα Παραφόρου
Σύμβουλος ανέβασε βίντεο από αξιολόγηση στο TikTok & στο Fb
Γιατί ακόμα και με την ψυχρή λογική η επιλογή είναι Απεργία – Αποχή
Η αξιολόγηση στην πράξη: Βιολόγος διδάσκει Χημεία, σύμβουλοι αξιολογούν χωρίς μαθητές!
ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη τροπολογία του ΥΠΑΙΘΑ σε ν/σ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την τοπική πρόσκληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών!
Καλεί συνταξιούχους (!) να καλύψουν τα κενά και καταργεί την προϋπηρεσία!
Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με την τροπολογία που κατέθεσε σε άσχετο ν/σ για τοπικές προσκλήσεις αναπληρωτών στις 25/11, ομολογεί με τον χειρότερο τρόπο όσα διεκδικούμε και καταγγέλουμε οι εκπαιδευτικοί από την αρχή της χρονιάς! Ότι στα σχολεία ακόμα και λίγο πριν τα Χριστούγεννα υπάρχουν χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες και τεράστια κενά, ότι δεν μπορεί να διαμορφωθεί κανονικό πρόγραμμα, ότι επικρατεί ένα επιτελικό μπάχαλο.
Ότι, παρά το όργιο περικοπών, συγχωνεύσεων και κλεισίματος τμημάτων που επιχειρεί να κάνει ακόμα και σήμερα στο όνομα της «εξοικονόμησης» πόρων, η κατάσταση γίνεται μη διαχειρίσιμη για τη στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων. Και ακόμα, ότι η πολιτική φτωχοποίησης των εργαζομένων για να κερδίζουν οι λίγοι αναγκάζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μη δέχονται την πρόσληψη ή να παραιτούνται γιατί δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τους εξευτελιστικούς μισθούς (πάνω από 1.000 αρνήσεις ανάληψης υπηρεσίας και παραιτήσεις και φέτος).
Με τη συγκεκριμένη τροπολογία η Κυβέρνηση, επιχειρεί να «μπαλώσει» τρύπες και αδιέξοδα που δημιουργεί και συσσωρεύει η ίδια η πολιτική της όπως και των προηγούμενων Κυβερνήσεων. Επεκτείνει τον απαράδεκτο Ν. Γαβρόγλου με το προσοντολόγιο. Ανοίγει ακόμα περισσότερο τον δρόμο για να καταργήσει επί της ουσίας, ακόμα και τον ενιαίο τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών, να κάνει βήμα προς το «αυτόνομο» σχολείο της αγοράς και τη μονιμοποίηση-γενίκευση των τοπικών προσκλήσεων διορισμού που αποτελεί πάγια επιδίωξη και κατεύθυνση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ, επιχειρήσεων και τοπικών παραγόντων.
Είναι τέτοιο το αδιέξοδο του ΥΠΑΙΘΑ και της Κυβέρνησης που καλεί για πρώτη φορά στην ιστορία συνταξιούχους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν κενά λες και τελείωσαν οι συνάδελφοι πτυχιούχοι. Για πρώτη επίσης φορά καταργείται η προϋπηρεσία για όσους συναδέλφους δουλέψουν σε αυτές τις τοπικές προσκλήσεις.
Μιλάμε για την απόλυτη κοροϊδία και ξεφτίλα!
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να πάρει πίσω την κατάπτυστη αυτή τροπολογία, να σταματήσει να εμπαίζει τον κλάδο και όλους τους εργαζόμενους. Να ακούσει εδώ και τώρα τα σωματεία μας που από την αρχή της χρονιάς προειδοποιούμε για το σημερινό αδιέξοδο και το έγκλημα που συντελείται σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
ü Να καταργήσει το Ν. Γαβρόγλου, να ανοίξουν οι πίνακες του ΑΣΕΠ και να ανοίγουν κάθε χρόνο, όπως διεκδικούν τα σωματεία, ώστε να ανανεώνονται με τους νέους απόφοιτους των Παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών.
ü Να δώσει αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου-14ου μισθού, να λύσει το οξυμένο ζήτημα της διαμονής, να κατοχυρώσει πλήρη εργασιακά δικαιώματα μέσα από την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για να ζούμε και να διδάσκουμε με αξιοπρέπεια και να μην παραιτούμαστε εξαιτίας των οικονομικών αδιεξόδων.
ü Τέρμα στην κοροϊδία. Εδώ και τώρα να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία! https://e-wall.net/?p=74606
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου